pop8 Skrivet 28 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2006 Behöver lite hjälp! vill ju klocka så mycket det går! har redan klockat min dator 400mhz tempen ligger då på 36-37 grader går det att klocka mer? hur mycket kan tempen ligga på för att ändå prestera bra? Tacksam för alla Tips Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 jo så här är det.. den får inte komma över ca 45 för då är det risk... (MIN ÄR JU f*n 80 GRADER) AHHHHHHHHHHH :angry: :( :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst lordifan Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 vet inte vad min är kanske 45-55 grader Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pop8 Skrivet 29 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 men hur mycket kan tempen ligga på utan att det händer nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 men hur mycket kan tempen ligga på utan att det händer nåt? jo du.. min ligger på 80 grader och här händer det saker :medieval: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 Tempen är förmodlingen inte det största problemet om du har en hyffsad kylning. Du kan ju testa dig fram och dra ner multipiern och höja fsbn så mycket som möjligt samtidigt som du voltar minnerna och processorn. Temperaturen på processorn borde inte öka speciellt mycket om du inte laddar på för hög spänning. Vad har du för processor, moderkort, kylare och minnen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake_16 Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 Min dator är typ 20-30 grader Och vad är klockning ,kan någon förklara :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pop8 Skrivet 29 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 Tempen är förmodlingen inte det största problemet om du har en hyffsad kylning. Du kan ju testa dig fram och dra ner multipiern och höja fsbn så mycket som möjligt samtidigt som du voltar minnerna och processorn. Temperaturen på processorn borde inte öka speciellt mycket om du inte laddar på för hög spänning. Vad har du för processor, moderkort, kylare och minnen? vet du något bra program? vill ha all hjälp jag kan få! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 Leta här... Du borde hitta allt du behöver, Jag gjorde det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 Kolla i speedfan, den visar på en skala så att tempraturen kan bli gul etc... Du kan nog trimma till 40 minst iaf. @Vitdom Dra den om rödluvan också, din dator är inte 80 grader. Då skulle det fräst ooch din dator hade vart paj för länge sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 30 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2006 Kolla i speedfan, den visar på en skala så att tempraturen kan bli gul etc... Du kan nog trimma till 40 minst iaf. @Vitdom Dra den om rödluvan också, din dator är inte 80 grader. Då skulle det fräst ooch din dator hade vart paj för länge sen. Men varför står det det i BIOS då!? och när jag gick till en dator tekniker och han mätte tempen och han sa att den va ca 78 grader så han skickade in den direkt till fujitsu simens <_< du tror du vet allt va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 30 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2006 Kolla i speedfan, den visar på en skala så att tempraturen kan bli gul etc... Du kan nog trimma till 40 minst iaf. @Vitdom Dra den om rödluvan också, din dator är inte 80 grader. Då skulle det fräst ooch din dator hade vart paj för länge sen. LOL sluta snacka skit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.