Oden Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Att damsuga en dator är inte direkt någonting smart om man vill att den ska hålla länge. Statisk eletricitet från metallröret kan göra så att datorkomponenter skadas och dessa skador kan visa sig efter ett tag genom tex blue-screens. Visst, jag har damsugit min dator också men man bör endast göra det någon gång per år och man bör absolut inte nudda någonting inutidatorn med munstycket. Att öppna chassiet kommer förmodligen inte öka damintaget väldigt mycket eftersom att det endå alltid är fläktar som suger in luft. Det kommer däremot få ner temperaturen i lådan och med det kommer även cpu temperaturen att sänkas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 2 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2006 hej! jag undrar hur jag ska få normal temperatur i min dator?? min normala temperatur är ca 70 grader(på CPU) ca 45 grader(på systemet) detta står i BIOS i "PC Health status" Och jag har inte överklockat någonting.. så hur får jag ner temperaturen och vad är fel!? :blink: (jag har dammsugit hela datorn så det är inte damm) [EDIT] jag börjar faktiskt tro att hela BIOS och hårdvaran är felinstalerad!?!? Hört talas om kylning, ljushuvud? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
r5ewgythijasr Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 Kan stå fel, men för säkerhetsskull fixa din :>. Min processor har vart på 70c+ i typ, 2 år.. inget har hänt.. tror den visar fel :D. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 min data e typ 95c respektive 50c den.... hrrm.... den mår inte särskilt bra :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 Haha! den kan inte vara 95c ^^ då skulle datorn stänga av sig eller brinna upp innan den blev 95c :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 NEJ DEN SKULLE INTE BRINNA... INSE!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
r5ewgythijasr Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 (redigerat) Haha! den kan inte vara 95c ^^ då skulle datorn stänga av sig eller brinna upp innan den blev 95c :P Nepp, har fått upp min till så högt tror jag ;>. Stängs bara av då. Redigerat 3 Juli 2006 av ÅJJI Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 japp, den stängs typ av hela tiden, helsjukt men mestadels bara jobbigt! hur f*n får jag ner den?? *snyft min dator har fått feber* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 Hört talas om kylning, ljushuvud? Hört talas om att du kan ta och titta lite längre bak i topicen innan du börjar klaga på nån? Han har kylning. det e bara det att det e nåt fel på datorn. så tänk om :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.