Hoppa till innehåll

Guide För Att Slippa Virus/Spyware


Gäst Keyser_Soze
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu har ju ett nytt sätt att sprida virus blivit populärt. Man placerar virus på USB-minnen. Har användaren autostart på USB-minnen så startas viruset och det har kommit in i datorn utan större problem.

Du kan lägga till hur man stänger av autostart på enheter som USB om man vill göra det.

Det är ju samma sorts autostart som på CD/DVD när man t.ex stoppar i en DVD och spelets installation startar utan att man har gjort något.

 

Hur funkar då autostart/autorun. Jo, i roten ex. F: sparar man en fil med namnet autorun.inf.

Så här kan filen se ut (Det går att lägga til mer än vad jag har skrivit):

autorun=MittVirus.exe

icon=MinIkon.ico

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 3 veckor senare...

jag kör med mcaffe och jag tycker att Mcaffe är bra.

 

det är väl säker bättre än norton och annat. har dock inte testat NOD 32

 

MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE

 

Gissa vad... jag har desutom fått ett virus och den här guiden hjälper nog inte vidare långt för en Vundo

Redigerat av EfEs
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har norton och panda. Men när jag hade fått 9 st virus så satt jag på norton och tryckte på *Kolla igenom hela systemet* Asså hella datorn. Sen efter en stund så satt jag på panda för att genom söka hela datan igen. Och då hade Norton tagit bort alla virus. Så jag rekomenderar Norton. Rätt så schysst virusskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sitter och scannar datorn nu med norton security scan:P! har hittat nånting det heter trackin cookie. någon som vet vad det e maila mig eller skicka meddelande! :P P.S. skicka medelande om du vill ha min e-post:P

 

Jag har avast! anti virus. den är ganska ok för mig.

den har delvis real tid skyddet. Jag fick ett trojan häst(inte en, 20 styckna) för 10minuter sen. Jag gjorde system återställning och det gick bort. Det var ett riktigt allvarligt virus :P

 

jag gick också på trojan.... antivirus kom upp och sa: "hittat virus på din dator: "trojan" virusnivå: allvarlig"

blev scerd och tog bort det fort som mitt internet! P.S. hat vista så ni vet:P

Redigerat av wowhackern97
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Nice Guide

2. Varför rekomenderade du inte FireFox istället för InternetExplorer?

3. Varför rekomenderade du inte NoScript? NoScrip är jätte skönt, tex. hindrar pop up saker, hindrar Java saker från att starta utan tillåtelse(du trycker på Java rutan), hindrar vissa reklamer från att visa sig, och så kan du tex. Tillåta skrip globalt (farligt), Förbjud fuska.se, Tillåt fuska.se, Tillår tillfälligt fuska.se och så..

 

Edit:

Jo, NOD 32 var tydligen inte gratis ;( men tog typ 30 dagars test grej men något nnat gratis viruskydd? :)

Redigerat av Zeq0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag har norton och panda. Men när jag hade fått 9 st virus så satt jag på norton och tryckte på *Kolla igenom hela systemet* Asså hella datorn. Sen efter en stund så satt jag på panda för att genom söka hela datan igen. Och då hade Norton tagit bort alla virus. Så jag rekomenderar Norton. Rätt så schysst virusskydd.

Norton är skit det upptäcker inte mycket. Du ska ha AVG. Det är gratis och mycket bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

F-Secure duger väl, men du ska ha AVG eller Nod32.

Man behöver faktiskt inte virusskydd eftersom att man inte drar ned sådant som saknar signatur.

Besides, de flesta virus är ju faktiskt okända för virusskydden, speciellt efter att spridarna antingen skapar egna eller krypterar / hex-editar de befintliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...