Hoppa till innehåll

Döda Inte Avatar-utvecklingen


Gäst Sandkaka
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu gör jag en enorm bump här, men jag hoppas att det är okej.

Jag håller med trådskaparen om att en höjning till 20kb/avatar vore guld värt, då skulle det plötsligt gå att göra schyssta transparanta avatarer utan att behöva begränsa sig till filformat som gör en ren och skär våldtäkt på bildkvaliteten och grundtanken med bilden.

 

Sedan 2006 har ju dessutom bredbandsuppkopplingar blivit allt bättre och billigare, så laddningstider är inte längre ett vettigt argument.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst OneDream

Nu gör jag en enorm bump här, men jag hoppas att det är okej.

Jag håller med trådskaparen om att en höjning till 20kb/avatar vore guld värt, då skulle det plötsligt gå att göra schyssta transparanta avatarer utan att behöva begränsa sig till filformat som gör en ren och skär våldtäkt på bildkvaliteten och grundtanken med bilden.

 

Sedan 2006 har ju dessutom bredbandsuppkopplingar blivit allt bättre och billigare, så laddningstider är inte längre ett vettigt argument.

 

du håller med dig själv, det är alltid bra =D.

det är ju bra att det är 20 kb numera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig haft problem med att få ner avatars under 12kb. Men det betyder inte att jag tycker att det är dåligt att ha 20kb gräns ;) Bara man vet hur man kan få ner bilder i storlek så brukar det inte vara någon större skillnad i kvalité.

 

Men som sagt större bilder > Bättre kvalité *awkward smiley*

 

- Sylar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dataexperten

Hej!

 

Nu hade jag tänkt klaga en hel del på någonting jag varit irreterad på länge..

 

Storleksgränsen för avatarer är 12 KB.

-För att göra en snygg avatar med transparant bakgrund i .PNG format krävs det runt 15-20KB, gör man en transparent i .GIF blir kvaliten hemsk.

-För att göra en snygg avatar helt utan försämrad kvalitet krävs också 15-20KB.

 

Det går knappt att följa "grafik revolutionen" på internet. Vi på forum.fuska.se hänger kvar på samma nivå som för flera år sedan.

 

På andra online forum används de avancerade funktionerna från senare Photoshop versioner, men här på fuska skulle ett gammalt photoshop räcka lika långt som ett nytt, för forumet stöder inte avatarer med mycket effekter.

 

***

 

För länge sedan, kunde man ladda upp en avatar i valfri storlek på en annan server (typ imageshack), och sedan länka till avataren.

 

***

 

Anledningen till denna begränsning beror väl antagligen på laddningstider, men om vi skulle höja gränsen till 20KB skulle vi med bredband inte märka någon skillnad och jag tror inte de med modem skulle göra det heller.

 

En höjning till 20KB skulle betyda mycket

 

Jag antar att många håller med mig angående detta...?

 

Snälla, stöd utvecklingen.

 

~Daniel

Håller med dig! Men vad kan jag göra?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...