Gäst Umbreon_Moon Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 Absol är på lv.31, har naturen Modest och attackerna: Faint attack (fram breedad) Swords dance Quick attack taunt och statsen: atk:72 def:45 Sp.atk:62 Sp.def:45 Spd:54 Vad ska jag göra? ska jag fortsätta träna eller breeda fram en ny Absol? Svara fort. please! :(
Girafariglove Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 Min har: Shadow ball (TM30) Bite Swords dance Slash Så den borde lära sig: Shadow ball TM30 Slash Lv.36 Men ha kvar Faint attack o Swords dance (höjer Shadow ball o Slash ATK.)
jacx Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 1. Breeda fram en ny. 2. Få naturen : Adamant 3. Ev träna att, speed och lite hp. Att : Double-Ege , Slash, Sword Dance, Faint attack
Quicksilver Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 Japp som jacx sa ! Jag tycker dock den ska ha atackerna Arial Ace , Shadow ball , Swords dance och slash. Arial ace är bra mot figthing som är absols största svaghet. Item : Spell tag
jacx Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 Oh right. Men jag står kvar vid double-ege. Har sett i tävlingar hur farlig en sån kan vara när den blir utförd av en absol >_< Aerial Ace Sword Dance Slash Double-Ege
Girafariglove Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 Oh right. Men jag står kvar vid double-ege. Har sett i tävlingar hur farlig en sån kan vara när den blir utförd av en absol >_< Aerial Ace Sword Dance Slash Double-Ege Men me Shadow ball klarar den av Phoebe i E4 på 6-7 vändor. Just p.g.a att spöken är svaga mot spök attacker.
jacx Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 Chili, Absols sp att är inte duglig till det. Satsa hårt på dens att istället. Det gör dom flesta. ^^
jacx Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 >_< Blandade ihop den med dark. Men jag står fortfarande kvar vid mitt beslut. Min meganium har blivit KO:ad så många gånger av en absol med double-ege, att jag ger detta rådet.
Girafariglove Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 Kolla själv då!http://www.psypokes.com/lab/battlechart.php
jacx Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 Jag har kollat upp det >_< Blandade ihop ghost med dark. However som sagt så ändrar jag mig ändå inte.
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 8 Juli 2006 Rapport Skrivet 8 Juli 2006 Jag har EV tränat den lite nu, är på Lv.23 och statsen är: Hp:70 Atk:78 ( B) ) Def:37 Sp.atk:35 Sp.def:33 Spd:44 (EV tränar just nu) Attacker: Shadow ball (Tack för tipset, Chili19!) Snart Double-edge (Jaxc) Snart Swords Dance (-ll-) plus nån till, antagligen Arial ace (ph0Enix) Hur tycker ni det går?
Rekommendera inlägg