Hoppa till innehåll

Golden Sun 2

Gäst paralyzzed

Rekommendera inlägg

Gäst paralyzzed

hejsan! :)

Jag måste ha hjälp med att komma igennom Gondowan Cliffs och att klara sea of time!

Jag fattar inte hur man får bort dom där stenarna!

PS: jag har trident! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att få bort stenarna i Gondowan Cliffs måste du få en ny psynergy i Lemuria. För att komma till Lemuria måste du klara Sea of Time, så Gondowan Cliffs får du ta senare! :P

Det finns två ingångar till Sea of Time. Ta den södra ingången.

Åk åt norr så ser du en liten vulkan. Åk runt den tre gånger så försvinner de starka strömmarna tillfälligt. Akta dig för de raka strömmarna, de kan dra med dig ut ur Sea of Time. Åk snabbt över, för de dyker upp igen efter ett par sekunder.

Åk öster ut genom att förflytta dig från en strömvirvel till den nästa och hitta en vulkan till. Åk runt den tre gånger och åk norrut tills du ser en sten i form av en stjärna, då ska då åka åt väster. Åk runt vulkanen, ner en virvel och sen åt vänster en virvel. Åk runt vulkanen och åk söder ut, till en måne. Åk söder, runt vulkanen och åk väster en virvel och sen norr tills du stöter på den sista vulkanen. Åk runt den och åk uppåt där en ström hindrar dig från att åka upp om du inte åker runt vulkanen.

I nästa område så är det bara en boss. Ett råd, ge Tridenten till Sheba (hon behöver inte hålla i den, bara ha den) och använd det första du gör mot bossen. Hon är snabbast och om man inte använder Tridenten så får bossen knappt någon skada.

Sen är det bara att åka in till Lemuria och snacka tills man får psynergyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...