jacx Skrivet 11 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2006 (redigerat) Den här tråden går ut på att komma med ideer för fuskas framtida RPG turnering. Nu ska ni här hjälpa till att skapa reglerna. Med ideer så menar jag att ni ska tänka ut en bra regel eller kanske ni har ett bra sätt att organisera turneringen? Detta "sökes" Vad priset kan vara Hur man ska ansöka för att bli en domare Regler Vart turneringen ska vara. Och annat smått och gott. Var inte rädd för att skriva era små ideer här. -------------------------------------------- För er som inte vet vad en RPG turnering är för något så kommer här en liten förklaring.. Rpg = Role Playing Game ( Roll Spel ). Och det är exakt vad det är. Detta är ett pokemon rollspel mellan olika deltagare. Förra året så utspelade sig en rpg turnering på msn där RG_Fuskare vann allt. Han Besegrade Emmsan som kom från en annan sajt, i finalen. Förra årets regler var något såhära : Man skulle välja 6 pokemon och skriva deras attacker till mig. Man fick inte ha legendariska. Man var tvungen att hålla sig seriös i en match. Annars blev man diskad. Det fanns alltid en extra domare som höll koll på matchen så domaren inte favoriserade någon spelare. . En match gick då till såhära. Först valdes om det skulle vara en 3 vs 3 / 2 vs 2 / 1 vs 1 / 6 vs 6 match. När det var bestämt så skrev spelarna sina pokemon dom valt till mig så att ingen kunde fuska. Sen började matchen. Här har vi ett exemplar från en match mellan Emmsan och Jordan i början av tävlingen. ---------------------------------------- Domaren : Vi befinner oss på sten arenan. Arenan är utformad som en cirkel och har 5 sten block inom sig. 4 Är på Emmsans sida av arenan och 4 är på Jordans sida av arenan. Den största befinner sig i mitten av arenan. Emmsan har valt ground pokemonen Sandslash för den här matchen , medan Jordan har valt Marowak som är samma typ.. Låt Matchen börja. Emmsan : Sandslash börja med en double team och följ upp med swagger. Jordan : Tss, Marowak. använd Focus Energy för att få upp din fokus på vem som är den riktiga av klonerna. Låt swaggern träffa dig och ta en earthquake ! Domaren : Sandslash som är den snabbare pokemonen av dom tävlande , 3 dubblar sig med en Doubleteam.. Marowak hinner precis bli röd i huvudet av sin focus energy innan han träffas av Sandlash's Swagger som förvirrar honom , men stärker också hans att.. Marowak använder sin dubblade attack till sin fördel och klarar av att kontra med en otroligt stark Earthquake som skakar hela arenan och träffar alla klonerna. Hp. Sandlash : 70/100 Marowak : 100/100 ------------------------------------------------------------- Så gick ungefär en rond till.. När attackerna avgörs på ren tur , tex om nu earthquake skulle träffa eller inte. så slingrar domaren slant ett visst antal gånger.. Det beror på hur svårt det är för att träffa.. Tex om Double team har använd tre gånger eller bara en gång. -------------------------------------------------------------- Ni har chansen att ge oss ett bättre och mer organiserat RPG. Snälla. bara seriösa svar. --------------------------------------------------------------- Edits' : Levlar / Stat har INTE stor betydelse här. Det går mest ut på skicklighet. Så att ingen ska välja Salamence, tyranitar osv hela tiden.. Redigerat 11 Juli 2006 av jacx Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nami Skrivet 11 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2006 Jättebra, kanske ska försöka delta ;P Men vad var det förra priset? (Om det var något) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 11 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2006 Typ.. 3000 fuska mynt o.O Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 11 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2006 Plats: Msn ? Alla som ska vara med kan ju adda din msn, och jag tycker att du ska vara domare, men jag vet inte om det behövs något riktigt pris... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 11 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2006 Tänkte priset som någon slags avatar och fm ? Msn, Ja men vi lär ändå behöva fler extra domare. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 11 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2006 Aa, men vi kan ju säga att det kostar typ 50 fm att delta... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 11 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2006 Tar emot alla ideer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 11 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2006 Jag tycker att du -jacx ska göra 5 - 10 frågor som dom som vill bli domare får svara på.. Men själva "huvud-domaren" får ju självklart bli du... (asså om du vill..) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 11 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2006 Hah, ja det är jag också medion x) Hmm. vi får se hur det blir. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Great Gonzales Skrivet 12 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2006 (redigerat) när anmäler man sig? det kanske är viktigt. och att man ska skriva upp atackerna ochså där är min ide. Redigerat 13 Juli 2006 av Great Gonzales Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 12 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2006 Gör en sådan tråd senare. Först vill jag ha ideer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pokeAnte Skrivet 14 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2006 (redigerat) man kan ha en super potion per match så man kan upp liva en pokemon så den får fullt liv. vad är din msn då jacx. ska man skriva sin också eller? :medieval: Redigerat 14 Juli 2006 av ante25 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg