Gäst Dark_Zebra Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 (redigerat) Behöver ett bättre team,här kommer dom!: Marshtomp: Ice Beam Surf Mud Slap(jag vet att den är dålig...) Take Down Breloom: Giga Drain Bulk Up Mach Punch Headbutt Shiftry: Shadow Ball Strength Secret Power Facade Lairon: Iron Tail Rock Smash Take Down Headbutt Gardevoir: Thunderbolt Psychic Calm Mind Light Screen Groundon: Slash Bulk Up Eurthquake Fire Blast. Hallå!Kan någon hjälpa mig eller? Redigerat 18 Juli 2006 av Coolen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaxs Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 Visst, jag är ingen expert på Pokémon. Men jag har lite tips, kanske inte perfekta men som funkar. Jag tycker du ska behålla några av dina Pokémon, men byta ut attacker. Dem av attackerna som finns som TM skriver jag om dem lär sig den av sig själva eller inte. Jag skriver också hur du ska få de Pokémon jag skriver). Swampert (utveckla Marshtomp) Hydro Pump Blizzard (använd TM) Earthquake (använd TM) Strength Groudon Solarbeam (lär sig av sig själv) Fire Blast (lär sig av sig själv) Earthquake (lär sig av sig själv) Thunder (använd TM) Breloom Sky Uppercut Solarbeam (använd TM) Sunny Day (använd TM) Mind Reader Metagross (högsta steget till Beldum som du får i Stevens (the Champion) hus (Mossdeep City) så fort du har klarat E4) Psychic (lär sig själv) Hyper Beam (lär sig själv) Meteor Mash Protect (använd TM) Claydol (fånga Baltoy i öknen i Route 111 och träna) Explosion eller Selfdestruct (Baltoy lär sig en av dem) Psychic (använd eventuellt TM (minns inte om den lär sig själv)) Hyper Beam (lär sig själv) Dig (använd TM) Machamp (fånga Machop, utveckla till Machoke och byt Cross Chop Fire Blast (använd TM) Toxic (använd TM) Seismic Toss Det här är mitt råd, men det kanske inte är perfekt... Lycka till! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 Asså... Hur vill du ditt team ska vara byggt ? Någon Specialare ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 1.Hur i helsike ska man bytta bort Ice Beam för!?Den är ju jättebra + dyr. 2.Thunder ska vara till Gradevoir. 3.Solarbeam är redan uptaget. 4.Jag vill inte ha några nya pokémon! 5.Du var ju till ingen andvändning alls! Jacx:Jag vill helst byta attackerna. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 >_< Su skrev nytt team, inte nya attacker. Därför han blev förvirrad x) Aiit.. Orkar inte fråga dig om natures/ev träning så. Marshtomp Ice beam, Surf, Eartquake, mud slap. ( Den äger o.O ) Breelom Spore, Focus punch , giga drain, mach punch Shiftry Aerial Ace, Brick Break, Shadow Ball, Extrasensory. Lairon Earthquake, Mud slap, Metal Claw, Iron defense. Gardevoir = Bra. Groudon Earthquake, flamethrower, Bulk Up, Ancientpower. Eftersom du inte verkar ha ett taktiskt starkt lag så föreslår jag detta som ren styrka. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 (redigerat) Mud Slap äger?Är inte Earthquake bättre?Spore?Hur kan Breloom lära sig det?Arnnars blev jag nöjd men kan ingen mer svara? Redigerat 19 Juli 2006 av Coolen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 (redigerat) Du ska utveckla Marshtomp och Larion också va? :) Redigerat 19 Juli 2006 av King gohma_13 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 Ja!Såklat. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 Mud Slap äger?Är inte Earthquake bättre?Spore?Hur kan Breloom lära sig det?Arnnars blev jag nöjd men kan ingen mer svara? Mud slap är osm sand attack men ger skada = Äger. Spore, breeloms underveckling lär sig den.. Det är den bästa sleep-attacken som finns. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
transformer Skrivet 20 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2006 Behöver ett bättre team,här kommer dom!: Marshtomp: Ice Beam Surf Mud Slap(jag vet att den är dålig...) Take Down Breloom: Giga Drain Bulk Up Mach Punch Headbutt Shiftry: Shadow Ball Strength Secret Power Facade Lairon: Iron Tail Rock Smash Take Down Headbutt Gardevoir: Thunderbolt Psychic Calm Mind Light Screen Groundon: Slash Bulk Up Eurthquake Fire Blast. Hallå!Kan någon hjälpa mig eller? Fraga: Vart fick du secret power? Behöver den till secret base. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Quicksilver Skrivet 20 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2006 Swampert : Rest Curse Earthquake HP flying eller Rockslide Shiftry : Leech Seed Toxic Protect HP fire Breelom : Spore Focus Punch Mach Punch Substitude eller Snatch Larion : Earthquake Iron tail Rock slide Double edge Gardevior: Psychic Calm mind Ice Punch Will-o-Wisp Groudon : Bulk up Earthquake Overheat Brick Break För övrigt så tycker jag att dit team är dåligt sammansatt. Du har ingen cleric och annoyer. Icebeam tar ut både Groudon , Larion , Shifry och breelom ( som har 4x skada mot flying). Men dit team har iaf 3 imuna mot spikes . Jag orkar inte sitta här och hjälpa du får helt enkelt börja tänka vad du ska ha som sweeper , cleric annoyer , tank osv. Du är en lätt match för mig ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Girafariglove Skrivet 20 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2006 Coolen sa ju att han inte ville byta Ice beam <_< . Om Gardevoir kan lära sig Rain dance så tycker jag att den ska ha det just för Thunders anccuarity. Swampert lär sig Earthquake på Lv.52 så det e ett bra alternativ. Men jag skulle nog lära Aggron Thunder för Gardevoir kan inte det sorry :( . Skulle nog lära de som har dubbla svagheter Protect. Men det e bra att Shifriy har fått Shadow ball. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg