Hoppa till innehåll

Attacker Till Illumise?


Rekommendera inlägg

Jag har bestämt mig för att träna en Illumise, men vilka attacker ska jag lära den?

Jag har funderat pa solarbeam+sunny day, är den kombinationen bra till Illumise och vilka fler attacker ska den ha?

För tillfället har den (attackerna är pa tyska därför skriver jag beskrivningen):

 

Schmeishler PP 15/15

Förvirrar fienden+höjer deras spec.atk.

 

Lockduft PP 20/20(kan användas utanför match, tror man ser om det finns nagot osynligt)

Samma effekt som mean lock+minskar fiendens speed.

 

Wunschtraum PP 10/10

Fyller upp hp, men det tar tid.

 

Moonshine PP 5/5

Den vet ni vad den gör :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker du ska ha detta moveset:

 

Shock wave. tar ut dom som är flying, och den är snabb, men inte lika stark som Thunderbolt.

 

Sunny day. ökar fire-attackers styrka, men gör så att solarbeam inte behöver ladda upp.

 

Moonlight. använd med Sunny day så får du tillbaks mer HP.

 

Solarbeam. använd med Sunny day så slipper den ladda upp.

 

annars kan du lära den:

 

Detect

Light screen

Toxic

Protect

 

Strategi:

använd först Light screen, sen Protect/Detect, sen Light screen osv.

använd sedan Toxic och sen Protect, sen Detect, sen Protect osv. funkar bäst om du håller i Leppa Berry, då får du mer PP för Protect/Detect.

 

Eller byt ut light screen och protect mot sunny day och moonlight, så får du tillbaka HP när du får mindre!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Tack för tipset. :D

Kanske använder det/en del av det.

 

Iallafall skulle du kunna skriva pp, beskrivning m.m. Jag har nämligen tyska versionen och där heter attackerna inte lika som i amerikanska. <_<

Redigerat av transformer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dark_Zebra

jag tycker du ska ha detta moveset:

 

Shock wave. tar ut dom som är flying, och den är snabb, men inte lika stark som Thunderbolt men träffar alltid.

 

Sunny day. ökar fire-attackers styrka, men gör så att solarbeam inte behöver ladda upp.

 

Moonlight. använd med Sunny day så får du tillbaks mer HP.

 

Solarbeam. använd med Sunny day så slipper den ladda upp.

 

annars kan du lära den:

 

Detect

Light screen

Toxic

Protect

 

Strategi:

använd först Light screen, sen Protect/Detect, sen Toxic osv.

använd sedan Protect och sen Detect, sen Protect, sen Detect osv. funkar bäst om du håller i Leppa Berry, då får du mer PP för Protect/Detect.

 

Eller byt ut light screen och protect mot sunny day och moonlight, så får du tillbaka HP när du får mindre!

 

Sådär ja :P ,hehe :D .
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...