Hoppa till innehåll

Attacker Till Illumise?


Rekommendera inlägg

ok.

 

Shock wave får man från tredje gymmet, och den är lika snabb som Quick attack - den träffar alltid först (nästan).

 

Sunny day, den får man i Scorched Slab (till höger om staden med fågel-gymmet, surfa där nedanför till höger längst ner, och gå in i grottan så hittar du den.

 

Moonlight. det vet du.

 

Solarbeam, den näst starkaste gräs-attacken (Frenzy plant är starkare), men den behöver ladda en omgång innan den attackerar. om solen skiner av Sunny day eller Groudons ability, så behöver den inte ladda upp. kan hittas, men vet ej var.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Detect. skyddar din pokemon från alla attacker, och kan användas 2-3 gånger i rad. kan köpas, var vet jag inte.

 

Light screen, höjer Sp. Defense en kort stund. kan köpas i Lilycove-(staden efter den med fågel-gymmet)departement store (en jättestor affär).

 

Protect, samma som Detect, men kan bara användas 1-2 gånger i rad. kan köpas på samma ställe som Detect.

 

Toxic, förgiftar fienden men tar ingen skada.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Zebran:den träffar inte om en pokemon gör Protect/Detect, är under vatten (dive) när du använder den, och inte om du är uppe i luften för du har använt Fly/Bounce.

Redigerat av flygon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dark_Zebra

Solarbeam hittar du i Safari Zonen!

Flygon:Jag menade ju såklart att den inte kan missa när pokémonen är kvar på skärmen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dark_Zebra

*Suck* Läs hans inlägg bättre så får du se. + Jag heter faktiskt Dark_Zebra(he he nu var jag verkligen pedant!)

Denna tråd har verkligen gått OT.Den måste rensas! *anmäler*.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...