Quicksilver Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 Tack. Men du. Jag skulle nog haft en protect istället för dril peck. Sen fokuserat på att ev träna hp och sp def. Sen någon nature som tar upp defense och sänker sp att. Kommer dock inte ihåg vad den heter .. Min skarmory har naturen Impish (def+ -satk) Jag använder drill peck för stab. Och om jag lyckats shuffla toxic till alla pokemon som går (de har ju blivit skadade av spikes och blir om de byter) så använder jag drill peck. Om tex en fire pokemon switchas in roarar jag bara bort honom =) Jag har vunnit mycket tack var min Skrilax (skarmory). Orkar inte förklara men taktiqen är lysande . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 18 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 Haha okej. Ska kanske testa den någon dag =) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tox Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 (redigerat) Jag skriver bara två av mina :) : Kippi (Swampert) Lv 82 Attacker: Surf Dynamipunch Icebeam Eartquake (Stavning?) Stats: HP: 282 Attack: 197 Defense: 175 SP.Atk: 169 SP.Def: 205 Speed: 148 Item: Leftovers Winda (Pelipper) LV. 82 Attacker: Blizzard Aerial Ace Hydro Pump Fly Stats: HP: 245 Attack: 114 Defense: 227 SP.Atk: 153 SP.Def: 130 Speed: 144 Item: Shellbell TAKTIK: Bara Super Effektiva attacker! Jag är stark mot alla pokémon typer! :) Vad tycks jacx? Redigerat 18 Augusti 2006 av Tox Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 18 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 Hmm.. Swampert och pelipper har ju ingen riktig plats.. Så Swampert Surf Toxic Earthquake Roar Pelipper Toxic Rest Protect Endure Eller Surf Ice Beam Shock Wave Aerial Ace Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tox Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 Tja du, Pelippers attacker lät bra, iallafall de andra förslagen, men Swamperts, nja. TAKTIK: Bara attacker som skadar! Absolut inte roar! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Girafariglove Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 Mitt lag LG (tränar) Blassi/Blastoise-hona-Docile-Lv. 48 ATK-Strengh(ska få Earthquake), Surf, Ice beam, Protect Stats: ATK 101 DEF 124 SP.ATK 100 SP.DEF 117 SPEED 113 Docile/Pidgeot-hona-Gentle-Lv. 47 ATK-Wing attack, Feather dance, Gust(ska lära den Mirror move), Steel wing Stats: ATK 104 DEF 84 SP.ATK 84 SP.DEF 90 SPEED 117 Rash/Raichu-hane-Rash-Lv. 48 ATK-Brick breack, Thunder wave, Thunder bolt, Seismic toss Stats: ATK 103 DEF 66 SP.ATK 117 SP.DEF 78 SPEED 130 Veno/Venomoth-hane-Lax-Lv.48 ATK-Psychic, Aerial ace, Silver wind, Toxic Stats: ATK 93 DEF 93 SP.ATK 108 SP.DEF 79 SPEED 110 Sassy/Ninetails-hona-Sassy-Lv. 50 ATK-Flamethrower, Dig, Confuse ray, Safeguard Stats: ATK 99 DEF 99 SP.ATK 101 SP.DEF 129 SPEED 117 Aero/Aerodactyle-hane-Quiet-Lv.47 ATK-Rockslide, Dragon claw, Wing attack(Double-edge), Protect Stats: ATK 121 DEF 77 SP.ATK 82 SP.DEF 91 SPEED 136 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
papyrus_pokemon Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 (redigerat) här är mitt: tacco (sceptile) ATTACKER: leaf blade detect slam false swipe SKILLS: hp:168 att:146 def:93 sp. att:140 sp. def:128 speed:169 NATURE: Quirky ITEM: miracle seed slug (magcargo) ATTACKER: flamethrower ember rock slide body slam SKILLS: hp:163 att:85 def:155 sp. att:118 sp. def:126 speed:62 NATURE: calm item: none master bel (metagross) ATTACKER: psychic confusion metal claw meteor mash SKILLS: hp:188 att:195 def:188 sp. att:140 sp. def:128 speed:110 NATURE: quirky ITEM: mental herb (vet inte varför den är på den eller vad den gör) Redigerat 18 Augusti 2006 av ljomi Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 18 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2006 Tja du, Pelippers attacker lät bra, iallafall de andra förslagen, men Swamperts, nja. TAKTIK: Bara attacker som skadar! Absolut inte roar! O.o Hmm.. Med attacker som bara skadar så får du ingen taktik.. Jag försökte göra din swampert till en toxic S:er .. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tox Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 <_< Ingen taktik? Tja, jag trodde att man skulle vinna matcher så snabbt som möjligt. Jag fortsätter med min taktik. Anfall är bästa försvar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 Pelipper Toxic Rest Protect Endure Eller Surf Ice Beam Shock Wave Aerial Ace Nej!Så här ska det vara(Expert på Pelliper!):Hydro Pump,Om du möter en Fire/Ground/Rock Pokémon. Rain Dance(om du vill göra Pelliper stakare)/Light Screen(om du vill göra att motståndarens Pokémon tar mindre HP när den tar en attack), Rain Dance:Gör så Water attacker blir starkare och Thunder har 100 i accury(stavning). Light Screen:Då får Pelliper "massor" med Sp.Def. Thunder,Man vet aldrig när man möter en Water/Flying själv. Ice Beam,Om du möter en Dragon Type så tar du den. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 19 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 <_< Ingen taktik? Tja, jag trodde att man skulle vinna matcher så snabbt som möjligt. Jag fortsätter med min taktik. Anfall är bästa försvar. Okeis. Ditt val. Men tänk ändå på att andra taktiker som bps. Su's osv är bra att ha. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2006 Läs vad jag har skrivit! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg