Vad är det som bestämmer vilken pokemon som får attackera först i en pokemon match?
Pokemon Fight
Speeden, Fast inte om den gör Quick attack elr Extreme speed, då attackerar den först, och om båda gör Quick attack eller Extremespeed så anfaller den snabbast först, om inte en håller i en quick claw, den hjälper ibland till så att Pokemonen attackerar först.
enkelt! den pokemonen som har högst i speed får börja attackera
och tex om en zubat mot en weedle, zubat är flying och flying brukar ha väldigt hög speed... kolla på pokemones status så ser du hur mycke din pokemon har i speed...
så det är endast speeden? ok. ska testa om det värkligen är så.
endast? um ja de är de
↗ till inläggetDet är så!så det är endast speeden? ok. ska testa om det värkligen är så.
Omg!
Inte visste jag att dom hade tänkt ut så mkt i pokémon spel :S
Hade väl tänkt fel då! >_<
Kollar aldrig på speed och sånt när dom går upp i lvl!
↗ till inläggetInte jag heller det är dryygt. Men man kan trycka lite långsammare :)Omg!
Inte visste jag att dom hade tänkt ut så mkt i pokémon spel :S
Hade väl tänkt fel då! >_<
Kollar aldrig på speed och sånt när dom går upp i lvl!
speeden såklart
jag tänkte det. men det kunde varit något annat också.
för alla som vill ha maxade pokémon!!
gå/flyg/surfa..ja inte riktig det, men du ska bära av till goldenrod city!
gå till super martet, gå till 3rd eller 4rd golvet, och köp b.la protein,iron,carbos,hp up (mm).
och "usa" dom på den pokémon du vill ska ha dom, den kommer nu att öka attack, defens, speed, det beror på vilka du köper..och nu om den redan är på lvl100 kommer den ändå att kunna få lite mer EXP innom attack och dom! :kung: :student:
men LOL! jag byter över mina pkmn till mitt röd och ger dom iron o.s.v. där i stället. (har använt fusket så man får as många.)
↗ till inläggetSå gör ja åxå!men LOL! jag byter över mina pkmn till mitt röd och ger dom iron o.s.v. där i stället. (har använt fusket så man får as många.)
någon som har fått diplomet av att ha alla Pokémon?
jag har alla förutom mew, Entei som jag aldrig kommet hitta, celebi, samt totdile och uppgraderingar, och bayleef eller vad den heter samt uppgraderingar.
↗ till inläggetMew linkar du från nått spel!någon som har fått diplomet av att ha alla Pokémon?
jag har alla förutom mew, Entei som jag aldrig kommet hitta, celebi, samt totdile och uppgraderingar, och bayleef eller vad den heter samt uppgraderingar.
Entei hittar mest uppe i gräset vid lake of rage ps.ha en golbat på lvl 39
med attacken mean look!
Celebi får du genom gameshark eller japanska versionen eller av nån vän!
totodile, bayleef linkar du med nån kompis som har dom.
tillbaka till ämnet. jag körde en gång med min mew i lv. 70 mot en annan pkmn i lv. 54 och den fick attackera först. borde inte mew i lv. 70 ha mer i speed än någon annan pkmn i lv. 54?
↗ till inläggetDet beror på hur hög speed din pokemon hade å hur hög speed din fiende hade?tillbaka till ämnet. jag körde en gång med min mew i lv. 70 mot en annan pkmn i lv. 54 och den fick attackera först. borde inte mew i lv. 70 ha mer i speed än någon annan pkmn i lv. 54?
Ps.du kanske gjorde en attack om var långsam så din fiendes attack var snabbare åxå!
↗ till inläggetJag trodde att alla attacker var lika snabba förutom quick attack å extremspeed.tillbaka till ämnet. jag körde en gång med min mew i lv. 70 mot en annan pkmn i lv. 54 och den fick attackera först. borde inte mew i lv. 70 ha mer i speed än någon annan pkmn i lv. 54?
↗ till inläggetDå trodde du fel.tillbaka till ämnet. jag körde en gång med min mew i lv. 70 mot en annan pkmn i lv. 54 och den fick attackera först. borde inte mew i lv. 70 ha mer i speed än någon annan pkmn i lv. 54?
Extreme Speed och Quick Attack är dom enda snabba i första och andra generationen (Röd,Blå,Gul=första Silver,Guld,Kristall=andra).
Counter och Mirrow Coat är dom enda långsamma jag kan komma på just för tillfället.