Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jo, nu är det så att jag ska flytta en dvd brännare från en dator till en annan, eftersom den datorn som den är i, inte fungerar längre, men jag har ett problem, Jag vet inte hur man gör! Så jag behöver hjälp först med själva ur plockningen, och sen med själva insättningen, tack i förhand för all hjälp jag hoppas jag får.

Gäst Yantra
Skrivet

äså du tar bort skalet sen sitter det 2 elr 3 sladdar i dvd brännaren plocka ut dom sen ta väck brännaren

gå till din anrda dator ta bort skalet stoppa in brännaren leta upp likadana sladdar i denna som i den första stoppa in dom på dem skaalet starta.

om det är två sladdar brukar det varqqa en stor grå å en med röd,gul svart kabeel iaf i gamla datorer nya vet jag ikke

Gäst Yantra
Skrivet

om det är en lucka under cdrommen i andra datorn ska du kunna plocka bort den

Skrivet (redigerat)

okej, jag får se om jag tar bort den, jag tror inte jag vågar koppla in den, känner en snubbe som kan göra det, så han får hjälpa mig när han kommer :P

Redigerat av Dezen
Gäst Yantra
Skrivet

men iaf är det inte svårt

men om det är en ny dator tror jag garantin försvinner om du öpnar datorn

Gäst Keyser_Soze
Skrivet

om det är typ en företags dator eller en typ Dell datorn så fösvinner garantin om mna öpnnar det, det sitter en liten lapp mellan sidodörren och sj*vla "chassiet" om om det går sönder så är det ingen garanti mer. Men om det är ett eget bygge, dvs att man har satt ihop allt själv och beställt lösa delar så är det helt lungt att öppna upp.

Skrivet

om det är typ en företags dator eller en typ Dell datorn så fösvinner garantin om mna öpnnar det, det sitter en liten lapp mellan sidodörren och sj*vla "chassiet" om om det går sönder så är det ingen garanti mer. Men om det är ett eget bygge, dvs att man har satt ihop allt själv och beställt lösa delar så är det helt lungt att öppna upp.

Jag vet inte hur det är på många datorer, men på dell har man alltid 3 års garanti även om man öppnar chassitet varje timme.

Och om du har ett eget bygge har du inte garanti för vad f*n ens du gör.

Dom bryr sig inte om du satt ihop en dator för dom delar du har.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...