Dezen Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Skrivet 7 Augusti 2006 Jo, nu är det så att jag ska flytta en dvd brännare från en dator till en annan, eftersom den datorn som den är i, inte fungerar längre, men jag har ett problem, Jag vet inte hur man gör! Så jag behöver hjälp först med själva ur plockningen, och sen med själva insättningen, tack i förhand för all hjälp jag hoppas jag får. Citera
Gäst Yantra Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Skrivet 7 Augusti 2006 äså du tar bort skalet sen sitter det 2 elr 3 sladdar i dvd brännaren plocka ut dom sen ta väck brännaren gå till din anrda dator ta bort skalet stoppa in brännaren leta upp likadana sladdar i denna som i den första stoppa in dom på dem skaalet starta. om det är två sladdar brukar det varqqa en stor grå å en med röd,gul svart kabeel iaf i gamla datorer nya vet jag ikke Citera
Dezen Skrivet 7 Augusti 2006 Författare Rapport Skrivet 7 Augusti 2006 Okay.. Men ska jag plocka ut den vanliga cd läsaren ur den andra datorn först, eller ska man ta bort nått fram på datorn? Citera
Gäst Yantra Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Skrivet 7 Augusti 2006 om det är en lucka under cdrommen i andra datorn ska du kunna plocka bort den Citera
Dezen Skrivet 7 Augusti 2006 Författare Rapport Skrivet 7 Augusti 2006 (redigerat) okej, jag får se om jag tar bort den, jag tror inte jag vågar koppla in den, känner en snubbe som kan göra det, så han får hjälpa mig när han kommer :P Redigerat 7 Augusti 2006 av Dezen Citera
Gäst Yantra Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Skrivet 7 Augusti 2006 men iaf är det inte svårt men om det är en ny dator tror jag garantin försvinner om du öpnar datorn Citera
Gäst Keyser_Soze Skrivet 8 Augusti 2006 Rapport Skrivet 8 Augusti 2006 om det är typ en företags dator eller en typ Dell datorn så fösvinner garantin om mna öpnnar det, det sitter en liten lapp mellan sidodörren och sj*vla "chassiet" om om det går sönder så är det ingen garanti mer. Men om det är ett eget bygge, dvs att man har satt ihop allt själv och beställt lösa delar så är det helt lungt att öppna upp. Citera
CeZ Skrivet 8 Augusti 2006 Rapport Skrivet 8 Augusti 2006 om det är typ en företags dator eller en typ Dell datorn så fösvinner garantin om mna öpnnar det, det sitter en liten lapp mellan sidodörren och sj*vla "chassiet" om om det går sönder så är det ingen garanti mer. Men om det är ett eget bygge, dvs att man har satt ihop allt själv och beställt lösa delar så är det helt lungt att öppna upp. Jag vet inte hur det är på många datorer, men på dell har man alltid 3 års garanti även om man öppnar chassitet varje timme. Och om du har ett eget bygge har du inte garanti för vad f*n ens du gör. Dom bryr sig inte om du satt ihop en dator för dom delar du har. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.