Girafariglove Skrivet 24 September 2006 Rapport Dela Skrivet 24 September 2006 (redigerat) Men det händer att en tjej då och då snackar om The Sims i vår skola. :o <{POST_SNAPBACK}> Men de e ju så TRÅKIGT. Asså jag fattar inte vad det e som e så roligt med The Sims <_< Prövade det en gång o det var en gång för mycket! Nej tacka vet jag pokemon, digimon o sonic. <{POST_SNAPBACK}> Jag tror att så många tjejer gillar att spela The sims för att det är ett "dockhusspel", dvs. du får inreda hus, kontrollera andra människor, dom kanske försöker reflektera sig själva i sin egen lilla sim, vem vet? Tjejer verkar inte direkt vara dom som gillar att spela gta och springa omkring med en motorsåg och såga ihjäl andra människor o.o <{POST_SNAPBACK}> Sant. Men det e inte heller roligt, att såga ihjäl människor menar jag. Nu har ingen sagt något om Tycoon-serie men det e -_- . Redigerat 24 September 2006 av Girafariglove Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forum Skrivet 24 September 2006 Rapport Dela Skrivet 24 September 2006 Hej! Jag hör hela tiden från höger och vänster att det är konstigt med tjejer som spelar tv-spel. Vad tycker ni? Vill höra både tjejer och killars åsikt i denna fråga. snor du min tråd ?? jag gorde ju en sån här för ett tag sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 25 September 2006 Rapport Dela Skrivet 25 September 2006 jag tycker det är skönt med tjejer som spelar Battlefield 2. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2006 Jag tror att tjejer, vågar inte visa sitt dataspelande intresse. Man tror att det är manligt att spela dataspel, tjejigt att sminka sig. Därför anpassas könen till såhär kanske lite rädda, jag har bland annat träffat på ett par killar som spelade Pokemon och var 17 år som hade hållt det hemligt i ungefär 3 år tills vi fick reda på det. Ingen liksom brydde sig om det. Om man gillar att göra vissa saker, skall man få göra det utan att någon kommenterar det. Kallas annars för frihet. Så jag tycker det är helt normalt för tjejer att spela dataspel fast ovanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2006 jag tycker det är skönt med tjejer som spelar Battlefield 2. :P Varför är det skönt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 lol, de finns bara en nack del med vissa tjejer som spelar tv spel, de är om dem slår mig ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Girafariglove Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 Jag tror att tjejer, vågar inte visa sitt dataspelande intresse. Man tror att det är manligt att spela dataspel, tjejigt att sminka sig. Därför anpassas könen till såhär kanske lite rädda, jag har bland annat träffat på ett par killar som spelade Pokemon och var 17 år som hade hållt det hemligt i ungefär 3 år tills vi fick reda på det. Ingen liksom brydde sig om det. Om man gillar att göra vissa saker, skall man få göra det utan att någon kommenterar det. Kallas annars för frihet. Så jag tycker det är helt normalt för tjejer att spela dataspel fast ovanligt. Mmm det e ovanligt. I de flesta spel butiker e det nästan BARA killar så när jag går där så känner jag mig lite ut tittad just för att jag e tjej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.