Hoppa till innehåll

Oblivion


Neldemo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns bara en enda "Patch" men ett antal moddar som är tillgängliga till både PC och Xbox 360 versionen.

 

Moddarna är usla, så jag rekomenderar verkligen att ni avstår från de tjänster, då de inte bjuder på något speciellt.

 

Vampyr har både nackdelar och fördelar, då nackdelarna är precis som BuckeN sade, att man inte kan färdas i solljus, och då kan ni slopa "Fast-Travel".

 

Oblivion är INTE det bästa rollspelet som finns, som många säger.

Föregångaren Morrowind är ett mycket mer underhållande spel och baseras mycket mer på story än vad uppföljaren gör.

Det enda som Oblivion har gentemot Morrowind är ett bra stridssystem och en fantastisk atmosfär.

 

Dock så tycker jag att du borde köpa Oblivion även fast jag kritiserat spelet sedan jag spelat det.

haha f*n va du ljuger, jag har laddat ner tre patcher från marketplace å dom äger! de finns ju asmö patcher, inte bara moddar, så ha lite koll innnan du svarar på frågor.

Patchar är inte tillägg till spelet om du trodde det, då de endast fixara problem såsom buggar och dylikt.

Det finns sammanlagt 6 moddar att ladda ner frå Xbox Live Marketplace och de är verkligen inte värda ca 50 kronor.

 

Så sluta kritisera mina åsikter om du själv inte har någon fakta att gå efter.

varför står det då att det är patcher ^^ hehe :meddum:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men. Vad f*n. Vad f*n kan de om förväntningarna då?

 

 

Exakt, folk som inte spelat MW kan inte påstå att OB är bättre bara för att grafiken och atmosfären rent av är bättre i uppföljaren.

När Morrowind släpptes så hade spelet det bästa grafiken på den tiden, samtidigt som storyn inte kan jämföras med några som helst spel hittills.

Med andra ord så är Morrowind ett mästerverk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Skellington

Orka bry sej om storyn...

man köper ju spelet för att det är så fritt, och man kan göra vad man vill.

vill man ha en bra story finns det bättre spel..

 

Klart jag har spelat Morrowind, klarat ut det.

Men jag tycker ändå att Oblivion är bättre.

Inte på grund av graffen, jag bryr mej inte om grafik i nått spel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart exakt står det att nerladdningsmaterialet är patcher? Källan är isåfall väldigt dum rent av...

 

Kanji: Har du kört Morrowind? Isåfall så är du och möjligtvis jag de enda som kan jämföra dessa två spel.

 

dom som har släppt patcherna säger att det är patcher.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ok, "Iquaros", om Morrowind nu är så bra, varför nöjer du dig inte bara med det och struntar i de här trådarna?

Om folk tycker att Oblivion är bättre än Morrowind, är det för att de uppskattar andra sorters spel än dig, jag till exempel, gillar rpger där man har ett liv, kan vara tjuv, magiker, lönnmördare, och inte behöver följa en "Main questline", du kanske inte gillar sånna spel, men om jag tycker om Oblivion, ska inte jag få göra det utan att få en uppläxning om att Moorowind är så och så mycket bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, "Iquaros", om Morrowind nu är så bra, varför nöjer du dig inte bara med det och struntar i de här trådarna?

Om folk tycker att Oblivion är bättre än Morrowind, är det för att de uppskattar andra sorters spel än dig, jag till exempel, gillar rpger där man har ett liv, kan vara tjuv, magiker, lönnmördare, och inte behöver följa en "Main questline", du kanske inte gillar sånna spel, men om jag tycker om Oblivion, ska inte jag få göra det utan att få en uppläxning om att Moorowind är så och så mycket bättre?

 

Ditt sätt att argumentera får tårar att rinna ner från mina kinder...

Morrowind och Oblivion är båda RPG-spel, förutom att Morrowind har ungefär 5 factions mer och två Main Quests mer.

Jag ser verkligen att du inte har spelat Morrowind.

Btw, Jag håller mig till denna tråd och argumenterar emot folk som har allmänt dumma åsikter, då de inte spelat båda spelen och kan därmed inte göra en jämförelse...

Redigerat av Iqaros
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, "Iquaros", om Morrowind nu är så bra, varför nöjer du dig inte bara med det och struntar i de här trådarna?

Om folk tycker att Oblivion är bättre än Morrowind, är det för att de uppskattar andra sorters spel än dig, jag till exempel, gillar rpger där man har ett liv, kan vara tjuv, magiker, lönnmördare, och inte behöver följa en "Main questline", du kanske inte gillar sånna spel, men om jag tycker om Oblivion, ska inte jag få göra det utan att få en uppläxning om att Moorowind är så och så mycket bättre?

 

är du verkligen bara 13 år?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, "Iquaros", om Morrowind nu är så bra, varför nöjer du dig inte bara med det och struntar i de här trådarna?

Om folk tycker att Oblivion är bättre än Morrowind, är det för att de uppskattar andra sorters spel än dig, jag till exempel, gillar rpger där man har ett liv, kan vara tjuv, magiker, lönnmördare, och inte behöver följa en "Main questline", du kanske inte gillar sånna spel, men om jag tycker om Oblivion, ska inte jag få göra det utan att få en uppläxning om att Moorowind är så och så mycket bättre?

 

Ja, men vad exakt har det med ämnet att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...