Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag hittade en FAQ på gamefaqs som sa att man skulle kunna ta Vincents sista Limit brake (chaos) och hans ultimate weapon utan att behöva använda en Chocobo, utan genom att använda u-båten. Enligt den ska man åka genom en liten undervattensgång och sen komma upp i en lite sjö med ett vattenfall. Därefter ska man åka in i grottan (troligtvis vattenfallet). Problemet är att jag inte lyckas komma in i grottan, om det nu ens finns en grotta där. Hur gör man och kan man få Vincents limit brake utan en speciell chocobo? OBS, jag är på CD2.

Btw, kan man få Mime utan en speciell chocobo och hur och var får man den i så fall?

Skrivet

Undervattensgången som man ska köra in i med ubåten ligger, om jag tänker rätt nu, i vattenfallet "i" en flod som ligger vid Gold Saucer. Man drar dit med ubåten, efter att ha knepat runt nere vid mideel eller uppe vid Icicle Village. Där åker man in i en flod som senare delas upp i två delar, varav en som går upp till ett vattenfall. Där ska man "dyka" ner med ubåten och hitta ett hål att åka in i.

Har för mig att jag gjorde det så. Fick inte varken Limit Breaken eller vapnet när jag gick in i grottan dock. Argh. Irriterande.

PS. Det kan vara så att man åker in i ett hål under vattenytan med ubåten nära Gold Saucer, utan att åka in i floden. Kommer inte riktigt ihåg. Försök åka runt lite. Du hittar det säkert. DS.

Skrivet

När du har skaffat Ubåten eller en Grön, svart eller gyllene Chocobo så kan du ta

dig till vattenfallet. Om du drar ett streck från Golden Saucer till Nibelheim och

ett från North Corel till Cosmo Canyon så ligger grottan där de två strecken möts.

(karta) Kolla på kartan för att veta hur du ska åka med

ubåten för att komma dit. Med en chocobo så rider du bara över berget och stiger av

vid ingången av grottan. Gå in från vänster sida, ska vara viktigt har jag läst.

När du kommer in här så möter du Lucrecia från Vincents förflutna. Detta möte bör ske

på skiva 2 och efter det så får du vänta tills på skiva 3 då det blir andra gången ni

far till grottan. Fast nu ligger hans manual där.

- FFUniverse.nu

( http://www.ffuniverse.nu/ff7/limit.asp#G )

Skrivet

Jo. Men jag tror man måste vänta då. :/ Ett par timmar eller så. Gå och levla istället då. Eller gör ett annat sidequest om det finns några.

Skrivet

Ja, jag hittar iaf ingetv hål att åka in på, iaf inte där nere vid Golden Saucer. Det går ju inte att komma längre med ubåten. om man tittar på denna karta http://www.ffuniverse.nu/ff7/b/map.gif ser man att det ska finnas en undervattensgång där. Den finns inte i mitt spel. Däremot finns det en strax norr om Costa Del Sol som går rakt in i bergen till en liten sjö där det inte finns någonting.

Kanji, du nämde nåt om att knepa runt vid Mideel elelr Icicle Village. Hur funkar det? Jag kan med ubåten inte komma ut utanför det där mittenhavet.

Fast iofs, i de flesta FAQs jag har sett står det ingenting om att man kan använda ubåten tillå Vincents Ultamate Limitbrake.

• Skapa ny...