Hoppa till innehåll

Zelda,the Wind Waker


Soff_94

Rekommendera inlägg

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hittade nu hur man skulle göra...glömmde att trycka på ''r''...Har nu kommit lite längre och har två problem:

 

1)Jag har fått den där superkartan av den gröne via posten och har hittat alla kartor uton 2.Den ena är längst upp till höger (den med dom tre tornen).Sedan är det den som är på ön som du får av lärarinnan om du ger henne 20 halsband. Någon som vet hur man hittar dom?

 

2)Hur får man kraften att kunna komma upp på spökbåten?

 

 

Mvh Sofia

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade nu hur man skulle göra...glömmde att trycka på ''r''...Har nu kommit lite längre och har två problem:

 

1)Jag har fått den där superkartan av den gröne via posten och har hittat alla kartor uton 2.Den ena är längst upp till höger (den med dom tre tornen).Sedan är det den som är på ön som du får av lärarinnan om du ger henne 20 halsband. Någon som vet hur man hittar dom?

 

2)Hur får man kraften att kunna komma upp på spökbåten?

 

 

Mvh Sofia

 

Ön längst upp till höger...? Låter som om du letar Triforcekartor... På ön längst uppe åt höger har jag för mig att du ska använda mycket grappling Hook på träden... Det finns ett hål där uppe på nåt av tornen, du kommer att märka det....

Den där lärarinnans stuga då, när du har kommit in och står mitt i rummet så finns det en sak uppe i taket, där kan du använda din Grappling Hook och svinga tid.... Då kommer du att släcka elden i brasan, då blir det ett hål där...

 

Kraften att kunna komma upp på spökbåten.... Ingen kraft direkt... Åk till Diamond Steppe Island, där finns ett hål på den lilla ön... om ma ens ska kalla den ö.... Hoppa ner där så kommer du till ett väldigt jobbigt och knepigt ställe.... Du ska hoppa in och ut i krukor tills att du kommer till skattkistan där du hittar kartan för spökskeppet... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack, hittade den i stugan men kommer inte upp på tornet...På ''båtön'' så är inte problemet att jag inte hittar ön utan att jag inte kan komma upp på den.

 

Bara en fråga.... har du klarat av Earth och Wind Temple redan..? för saken du behöver för att ta sig upp på ön är den du fick i Wind Temple....
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på vad du menar.Jag har kommit in i båda, och fått melodin men inte mer. Jag förmodar att det är det där andra ''lövet'' som spelar fiol som man ska hitta till det ena templet men det andra vet jag inte.

 

Men var finns han? Och vem är den andra?

Redigerat av Soff_94
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på vad du menar.Jag har kommit in i båda, och fått melodin men inte mer. Jag förmodar att det är det där andra ''lövet'' som spelar fiol som man ska hitta till det ena templet men det andra vet jag inte.

 

Men var finns han? Och vem är den andra?

 

Man måste till Earth Temple först. Hämta Medli som du sammarbetade med på Dragon Roost Island och spela Earth Temple Lyric för henne...

 

 

PS: Makar(lövet) är i det första vattenfallet till vänster när du är på ön... Han är på den högra sidan.... Antagligen så kan du använda Deku Leaf, men då måste du hoppa uppifrån.... Eller så kan du ställa dig framför vattenfallet och använda den där saken som är ovanför dig, och använda Grappling Hook... och därmed svinga dig in...

Redigerat av Toad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...