💬
Logga in
Fuska.se

Ny, Idé Krönikor.

26 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Bu fick jag en såndär onödig men ändå kul idé, som jag får alldeles för ofta numera.

Krönika

Att skriva en artikel på minst 5000-10 000 tecken inklusive mellanslag.

Dom skall ju såklart handla om spel, speltillverkare, etc.

Även topplistor kan göras men då baserade på forummets åsikter och inte sin egen.

Därför är detta bra?

För att Fuska.se skulle bli en av det första svenska spelhemsidan med krönikor, vilket skulle göra fuska.se unikt.

Även att det skulle bidra till en proffsigare miljö, med krönikor och dylikt.

Hur får vi igenom idén?

Antingen genom att det går till som Fusk och Recensioner, att varje användare skriver för sig självt.

Eller att några få väljs ut, om dom vill, dom jag sett har ett bra ordföråd för detta är tex, KazeN, Dolphin, Corpse osv.

Hur ska dessa se ut?

Gärna ett betyg fält, där användare kan betygsätta krönikerna, och så en bild på författaren längst ner.

Gärna en namnteckning eller något.

Sedan skall dom som är krönikörer ha en liten tittel, som det står: Krönikör/Skribent eller något.

Denna skall inte ersätta ens rank utan kan stå med röd text under varnings spalten.

Vad tycker ni om denna idén?

Denna idén kanske blir bojkottad, men jag skulle tycka att det tog sidan till en helt ny nivå.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling Karamellkungen

Detta låter som en bra idé. Men man ska i åtanke att 1500 tecken är otroligt lite, som en för kort recension ungefär. 5000-10 000 skulle vara en rimligare gräns om denna idé skulle införas.

låter som en bra ide

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

Kul att ni gillar idén!

Nivå 0 · Nykomling

Bara så du vet, en krönika är inte en artikel, utan en krönika. Krönikor är väldigt speciella, då de alltid är helt personliga och har en speciell uppbyggnad. En artikel är helt enkelt faktaåtergivning :)

Nivå 0 · Nykomling

Tycker det låter som en mycket bra och intressant idé. Frågan är om det blir många som skriver krönikor... Det blir väl "the big A" som bestämmer om det är aktuellt antar jag. Det måste antagligen visas mer intresse för att det ska gå igenom däremot. (Aw, jag har stort ordförråd enligt MascarPone :wub:)

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

:wub:

Jag det har du ju!

Mmm, jag skulle kunna assistera, jag har ju skrivit näst mest nyheter av alla, fast så bra vet jag inte om jag är.

Nivå 0 · Nykomling

Bra idé, hoppas admin kommer in och kollar.

Bästa Idén på länge. Jag hyllar dig för det, Mask.

Dock så är jag ej med på att skriva krönikor. Skriver hellre andra saker än det. Men tummen upp. :)

Nivå 0 · Nykomling

Riktigt bra idé MascarPone, hoppas admin gillar den! :)

31 Aug 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

Tack!

Ja, hoppas dommaren (Admin) kollar in snart :)

Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin

Krönikor kan man skicka in som nyheter. Så fungerar det även på andra sidor ;)

Dock är ju risken att dessa avslås om de nu inte håller riktigt god kvalite.

1 Sep 2006
Nivå 0 · Nykomling

Man kan ju införa det och sedan ta bort funktionen om det inte blir bra.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Ja sålänge ni kan skilja på krönika, recension, artikel och reportage. Jag skriver redan mina egna krönikor, och de kommer jag inte att publicera på en så nersunken sida som fuska.se, där, som ni säger, att det ska innehålla 1500 tecken.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #15

Ähum, det står faktist 5-10 o alsmäktige moderator.

Gjorde en idag doc kort.

http://www.fuska.se/nyheter/artikel-kroeni...terin-s575.html

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ähum, det står faktist 5-10 o alsmäktige moderator.

Gjorde en idag doc kort.

http://www.fuska.se/nyheter/artikel-kroeni...terin-s575.html

Du hade 1744 tecken i din "krönika". :visslar:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #17

Jag vet, visst är jag cool B)

Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator
↗ till inlägget

Bu fick jag en såndär onödig men ändå kul idé, som jag får alldeles för ofta numera.

Krönika

Att skriva en artikel på minst 5000-10 000 tecken inklusive mellanslag.

Dom skall ju såklart handla om spel, speltillverkare, etc.

Även topplistor kan göras men då baserade på forummets åsikter och inte sin egen.

Därför är detta bra?

För att Fuska.se skulle bli en av det första svenska spelhemsidan med krönikor, vilket skulle göra fuska.se unikt.

Även att det skulle bidra till en proffsigare miljö, med krönikor och dylikt.

Hur får vi igenom idén?

Antingen genom att det går till som Fusk och Recensioner, att varje användare skriver för sig självt.

Eller att några få väljs ut, om dom vill, dom jag sett har ett bra ordföråd för detta är tex, KazeN, Dolphin, Corpse osv.

Hur ska dessa se ut?

Gärna ett betyg fält, där användare kan betygsätta krönikerna, och så en bild på författaren längst ner.

Gärna en namnteckning eller något.

Sedan skall dom som är krönikörer ha en liten tittel, som det står: Krönikör/Skribent eller något.

Denna skall inte ersätta ens rank utan kan stå med röd text under varnings spalten.

Vad tycker ni om denna idén?

Denna idén kanske blir bojkottad, men jag skulle tycka att det tog sidan till en helt ny nivå.

Kan kanske bli något, men jag ser mig som en av de som har bäst ordförråd här...

Nivå 0 · Nykomling

Det låter som en bra idé, men jag tror den blir svår att genomföra. Jag tror inte många kommer nå gränsen, och det lär också bli mycket kopierin mm.

Rösten går ja, men det kommer inte fungera.

Dock skulle jag gärna kunna se ett ställe där du kunde skicka in recensioner, hårdvara och mjukvara.

Senast ändrad:

Krönikor kanske inte är bra. Men Artiklar. Det vore gött. Men självklart ska de bara stå om Spel då. Inge politiskt, inget med samhället att göra. Endast spel, speltillverkare & företag & personer m.m. inom spel.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in