Hoppa till innehåll

Ad Aware (hatar Det)

Dream

Rekommendera inlägg

Visste ni att Ad-Adware tycker att visa programmer från windows home Edi är trojaner och andra spion programmer? Jag skulle testa det eftersom många tycker den var bra så jag körde en scan med den och hitttade 32 farliga filer enligt Ad Awear filerna kom från windows mappen(inklusivt internet) och så fann den 12st andra farliga filer i mina internet cookies så den tog bort alla och Vhipps intenet funkar inte måste installera om datan och dens ljud kort närtverkskord och andra saker tog mig 2tim ! :angry: VARFÖR TROR DEN ATT Windows programmen var ett farligt program?Jag skulle checka om det var windows programmen som var smittade så jag laddade ner den igen(ad aware alltså)och körde en scan och whips eller vhipps så kom samma filer upp(förutom internet cookies)igen! VArför e AD - Aware så himmla konstig eller så använder jag den på fel sätt?

ps:under hela texten vet jag absolut inte om jag stavade rätt till programmet Ad nåt :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ditt problem var nog att du fått adware på datorn som ersatt dina internet dll:s och när adaware upptäckte det tog det bort filerna, men då saknades ju några filer för att internet skulle funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte ladda ner mozilla jag vill ha intenet!

Öh, din Internet försvinner inte direkt om du tar Mozilla. Det är bara en annan webbläsare som är snabbare plus bra säkerhet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej ditt pucko (det där var sagt med humor), låt mig förklara det här sakta så du förstår:

Okej, Du hade fått ett reklamvirus på din dator....

Viruset hette samma sak som en av dina internetfiler och därför ersatt den.......

Sen hade du skannat med Adaware som hittade viruset......

Sen tog du bort viruset.....

Eftersom virusfilen hetat samma sak som internet filen och ersatt den saknas nu en internet-fil.....

Och därför kan du inte surfa med IE längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...