Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

tjenare

Jag har installerat mitt Daemon tools och det gick alldeles utmärkt tills jag skulle köra programmet! Då kommer det upp ett meddelande där det står

"Unable to add adapter. Device problem 12". Jag testade att starta om datorn, då Daemon tools försökte startas automatiskt men då kom 3 meddelanden upp. "Unable to add adapter. Device problem 12",

"Det går inte att stoppa enheten SCSI-/RAID-värdstyrenheten nu. Försök senare igen" och "De nya enheterna har installerats. Den programvara som stöder enheten kräver att datorn startas om. Du måste starta om datorn innan de nya inställningarna börjar gälla. Vill du starta om datorn nu" Jag har testat att starta om men samma meddelanden kommer upp igen!

Skulle vara tacksam om någon där ute kan hjälpa mig!

Tack på förhand / Simon

Skrivet

Alltså igentligen så ska du veta vad du håller på med vid daemontools, alcohol. Dem kan stryka in i DVD/CD läsaren och hårddisken och krångla allt.

Skrivet

Dem har nog fixat inställningarna rätt. Jag vet inget om Daemon Tools, hade det en gång och den ändrade mina BIOS inställningar för min Hårddisk. Så jag tog bort det genast och fick nollställa mina BIOS inställningar.

Skrivet

Är du den enda användaren av datorn?

Är ditt konto begränsat isf?

Är datorn skyddad mot registerändringar (t.ex AdWatch)

Det ska bara vara att installera, starta om (vid behov) och köra.

Daemon tools lägger ju bland annat till registervärden och lurar datorn att det finns fler CD/DVD-enheter installerade.

Har den inte tillåtelse till detta kommer det inte att fungera.

Tryck CTRL-ALT-DEL och stäng alla processer som kan tänkas använda CD/DVD-enheter och försök igen.

Annars har daemontools ett forum där skaparna av programmet är aktiva...det är bara att fråga dem.

Skrivet

I vanliga fall är det redan tillåtet.

Det är bara om du har ett visst antivirus, brandvägg eller annan skyddsmjukvara som stoppar registerändringar som du behöver tillåta detta.

Har du inte det behöver du inte göra något.

-------------

Om du kollade på daemontoolsforumet såg du säkert tråden som finns där redan...

"Unable to add adapter. Device problem 12."

Kolla in den..

Någon löste det genom uppdatering av BIOS och körde in nya moderkortsrutiner.

Någon installerade om windows.

Någon körde Alcohol 120% istället för daemon tools.

Läs den tråden så bör du hitta någon sorts lösning.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...