Kontakta en lärare/rektor/vuxen/kurator och säg vad som händer om det verkligen är så att du vill sluta skolan så börjar det nog gå på gränsen.Elr så tar du ett snack med mobbarnas föräldrar.Det ska inte finnas ett alternativ till att slå ned dom.Sök up nya polare eller häng med oss på fuska som alla säger. :)
Vad Ska Man Göra Om Man Är Mobbad?
Ja men han kan ju inte gå hem och sätta sig vid datorn jämt för att snacka med oss på fuska.se B) eller jo den kan man ju göra med men som sagt man kan alltid hitta nya kompisar och bilda ett eget "gäng" och gå till motattack (med och utan våld) då kanske dom blir skraja och slutar och när dom har gjort det så är det bäst att bli vänner med dom så fort som möjligt. Annars kanske dom börjar igen,man behöver inte bli nån direkt bästis men bara en enkel vän :)
↗ till inläggetslår dom dig och så kan man alltid anmäla för misshandel. :)
anars kan du byta skola (?)
Om han bara blivit mobbad Verbalt då?
Det är det som är det värsta, mobbningen sker alltid när en vuxen aldrig ser. :(
Mobbning sker även när vuxna ser, kanske inte lika brutalt men det är fortvarande mobbning.
Ge TillBax!! xD, om mobbaren slår dej slå honom ennuhårdare ,hehe
säga ifrån på ett coolt sätt .
- om dom retar dig och säger typ bög ska du säga men kan du sluta snacka om bögar man skulle kunna tro att du själv är bög och vill ha nån att vara ihop med !
(ex.)
Igentligen så är det lag om att om inte läraren tar tag i mobbningen så dem försöker få stopp på det så kan man anmäla läraren så får skolan betala skadestånd till den drabbade.
En kille på min skola håller jämt på med andra, så två lärare har bett mig att varje gång jag eller någon annan råkar ut för något och jag ser det. Så ska jag skriva ner tid, datum, plats och vilka som var inblandade. När vi har tillräckligt många lappar tror jag att vi ska visa de för mobbaren.
↗ till inläggetVa?Igentligen så är det lag om att om inte läraren tar tag i mobbningen så dem försöker få stopp på det så kan man anmäla läraren så får skolan betala skadestånd till den drabbade.
↗ till inläggetDu e säkert trött på att höra alla säga att du ska prata me nån vuxen men det e det enda rätta. Men som Erutis sa det finns mycket coolare kompisar på Fuska.
Visst finns det coola kompisar här, men man måste ju ha "verkliga" kompisar, sitter man bara här å snackar så blir man förmodligen ganska osocial, det är bara att skaffa abdra kompisar istället.
Det finns alltid en speciell anledning till att du blir mobbad. Konstig klädstil, dålig i skolan, klen, har inte mycket pengar m.m.
Mobbarna ger sig på de som sticker ut lite, så lätt är det.
Det går inte att få mobbarna att sluta. Har de bestämt sig för en så håller det i sig. Bara om du har mycket tur och skicklighet lägger de av.
Ibland blir jag retad för att jag lyssnar på Slipknot, Cannibal Corpse m.m. och för att jag bara bär hårdrockskläder.
Har ingen sett "Terkel i Knipa"?Där är det en pojke som blir mobbad,senare spöar hans farfar upp dem,och då blev det ännu värre.
Inget löser sig med våld.
har skälv varit mobbare, bästa settet är att ignorera mobbaren så att den inte ser än
↗ till inläggetGör en fp...har skälv varit mobbare, bästa settet är att ignorera mobbaren så att den inte ser än
Framtidens nyheter:
Mobbare är allmänt sämre på svenska.
Numera förstår du inte ett ord av vad han/hon skriver!
Sluta säga att man ska slå tillbaka bara för att man blir mobbad. :angry: säga till föräldrarna eller fröken/magister borde man göra om man blir mobbad. de kompisar man borde ha på fuska.se tycker jag man ska känna till före man blir vän med dem :visslar: <_< (egen åsikt).
Slår man tillbaka kan man ju själv bli räknad som en lika stökig person som mobbaren.
:D Men komigen,när jag gick i skolan så när nån kom fram och putade in mig i skåpen så slog jag ut hans fram tänder :D det var inte meningen men det blev bara så.Du ska inte ta emot mitt tips, först ta emot sen ger du.
Man kan inte visa sig vara en kärring för att då fortsätter dom mera och kanske höjer sig en nivå.
Ta ej emot skit.
Är du stark,så varför låter du dom mobba dig da?
Är du svag.....då får du börja träna :D
När jag gick i 8:an då var jag svagast men under sommarlovet så tränade jag varje dag och sen i 9:an så var jag en av dom starkaste på skolan.
Man ska ta emot, sen ska man gå till en lärare. Att ge igen gör bara hela saken mycket värre.