0013 Skrivet 15 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2004 Enköping är ingen stad. Det är en by. Är det jö för f*n inte. "Enköping Sveriges näramste STAD" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kakanrott Skrivet 15 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2004 Men typ sveriges minsta stad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 16 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2004 Typ inte alls Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 16 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2004 Haha vad roliga ni är, typ. Tycker det börjar gå lite överstyr här, typ. OK, håller med lite av varje här. Om vi INTE dödar djur kommer de överbefolka vår lilla planet inom kort. Men våra metoder att döda dem kan man inte skryta med. Jag äter det mesta av kött, men undviker vissa sorter. Ta hajfenssoppan. Man fångar en haj, skär av fenorna och kastar i den - levande - så att nån annan haj kan kalasa på den om den inte dör innan pga viss brist på fenor. Inte heller kan jag tänka mig att äta grodlår eller hund/katt. Det är att gå lite långt. Men jag vet inte om det är riktigt "rätt" att äta vissa och undvika andra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazgul Skrivet 16 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2004 men ni som skriver här är väl också medvetna om att ni också dödar djur. ni är inne på datorn som går på elektricitet och elektriciteten kan ju komma från kärnkraftverk mm och förorena naturen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kakanrott Skrivet 16 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2004 Men dom måste ju inte plåga djuren så som tex stänga in hönsen i en liten liten bur (typ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 17 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2004 men ni som skriver här är väl också medvetna om att ni också dödar djur. ni är inne på datorn som går på elektricitet och elektriciteten kan ju komma från kärnkraftverk mm och förorena naturen Inte jag vi har Fjärr elektrisitet och det går på vatten och förorenar inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 17 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2004 Vi förstör vår natur, ja. Ta Australien. När europeerna kom införde de kanin och får, som förstörde betesmarker och ödelade stora områden. Då förde man in rödräv för att döda kaninen, men istället anföll den andra djur och förstörde ytterligare. Man tog död på alla pungvargar (tasmanian tiger) eftersom de anföll fåren. Man planterade in nya växter som förstörde vattendragen mm. Nu är livet där kantat av naturkatastrofer, de flesta regnskogar är sedan länge skövlade, koalan lever på gränsen av utrotning... Varför? Jo för att människan inte tänker sig hur det blir i framtiden innan de för igenom ett beslut. Vi måste skärpa oss, annars kommer det bli totalt omöjligt att leva här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.