Dysfunction Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 För de som ville veta. Det du behöver för att få mitt skrivbords utseende: 1. Valfritt Shellpack [Jag använder Vista Inspirat just nu] 2. Object Dock/Rocket Dock 3. YZ Toolbar 4. Samurize OBS!!! Jag rekommenderar INTE Windowblinds eller StyleXP. De är totalt värdelösa jämfört med ett shellpack. Instruktioner: Börja med att ladda ned och installera Shellpacket. Om du har valt Vista Inspirat följer Object Dock och YZ Toolbar med. Du kan stänga av dem om du inte vill dra någon extra processorkraft. Sen är det i princip klart. Shellpacket låser upp XP och gör det enkelt att byta teman. Ladda ned ett tema, dubbelklicka på det och använd. ELLER Lägg in det i C:\Windows\Resources\Themes och välj nytt tema genom att Högerklicka på skrivbordet, Egenskaper och välj Tema ALTERNATIVT: Skrivbord, Egenskaper, Utseende och ändraFönster&Knappar, Färgschema & Tecken. ELLER Om temat är en installationsfil, dubbelklicka, installera och välj det genom Skrivbord, Egenskaper, Välj Tema. Object Dock lägger sig som en list i övre delen av skärmen. För att ändra ikonerna: högerklicka på en ikon, välj Dock Entry Properties och välj annan ikon. För att ändra tema: Högerklicka på ObjectDocken, välj Dock Settings->Theme->Load Theme ELLER Dock Settings->Appearance->Background och ändrar där. Nya teman läggs in Themesmappen och nya Bakgrunder läggs in i Backgroundsmappen. Yz Toolbar lägger sig som en ruta i varje fönster och innehåller kommandon som är relaterade till fönstrets innehåll. Det finns olika teman även till detta. Det är bara att lägga in det nya temat i temamappen, ersätta det gamla och starta om YZ för att ändra. Om du vill byta ut muspekarna laddar du först ner ett muspekartema, packar upp det i C:\Windows\Cursors och byter ut dem i Kontrollpanelen->Mus->Pekare. Samurize:TVTablå Samurize är ett bra program som man kan göra många saker med. TV-Tablån är lätt att fixa, men samtidigt det enda som kan vara lite småkrångligt. Ladda ned Svenska TV-scriptet och lägg in det i Samurize. Starta Samurize, välj konfigurationsfil och grattis! Du har en tvtablå. Det finns lite variationer att välja på TV-Tablån. Du kan köra en med endast text, text+tidslinje & tidslinje. Du kan naturligtvis skapa en helt egen tablå, men då krävs det faktiskt att du kan lite. När du laddar ner Svenska TV-scriptet följer GetTV.js, SweTV.vbs och kanske även en configfil med. Configfilen är den fil som styr hur din tablå ser ut, var den ligger på skärmen, vilken färg texten har, hur många/vilka kanaler som ska vara med osv.. GetTV.js innehåller kanalreferenserna samt dagenstv-funktionerna. SweTV.vbs innehåller tv.nu-funktionerna. Du kan radera SweTV. Har aldrig använt mig av det. Kör med GetTV istället! Om vi säger att ni vill ha SVT1, SVT2 & TV3: Öppna GetTV med anteckningar, leta upp SVT1, SVT2 & TV3 och notera hur de är döpta. GetSVT1, GetBarSVT1, GetNextSVT1 och så fortsätter det med de andra. GetSVT1 och GetNextSVT1 är de jag använder. De visar nuvarande program och kommande program. GetBar lägger till en tidslinje. Vill du använda det, lägger du bara till det. Krångligare än så är det inte. Nu när du vet vad dina kanaler heter, gör du en config. Här har jag gjort ett fungerande exempel med SVT1. Denna config förutsätter att du har GetTV.js i Samurize\Scripts, SVT1-ikon (32*32) döpt till 1_32.png i Samurize\Icons\Swe OCH att du har lagt configen i Samurize\Configs. [Project] FileVersion=v1.87 ProjectName=Jokinen Config OffsetX=5 OffsetY=700 Width=340 Height=285 Interval=1200 CPUAffinity=2 PauseKey= ReloadKey= ToggleTrayIconKey= EditConfigKey= ToggleVisibilityKey= OnTopKey= NormalWindowKey= PinKey= LockedKey= DesignedKey= ClickThruKey= SnapKey= ExitKey= SnapClientKey= OnTopAbsKey= PinCompatibleKey= LoadMBMStarter=0 ShowTrayIcon=1 TrayIcon= ChangeCursorOverLink=0 FadeType=1 FadeTime=1000 [Meter 0] Name=Meter 0 [Source 0] Type=TNullCollector [Output 0] Type=TImageOutput FilePath=Icons\Swe\1_32.png MasterAlpha=255 Left=5 Top=700 Right=37 Bottom=732 UpdateInterval=0 [InputController 0] AllowInput=0 [Meter 1] Name=Meter 1 [Source 1] Type=TActiveScriptCollector ScriptName=GetTV.js ScriptFunction=GetSVT1 Interval=2 IntervalSeconds=0 ExpandEnvVars=1 [Output 1] Type=TTextOutput Text=%v Color=FF000000 Align=0 AlignVertical=0 FontName=Tahoma FontSize=8 FontStyle=[fsBold] FontCharset=1 LineSpacing=1 NrOfDecimals=0 TabSize=20 TruncateText=0 AlwaysTruncateRight=0 WordWrap=0 Antialiased=1 UseSeperators=1 Scroll=0 ScrollInterval=1000 ScrollPause=0 ScrollPauseInterval=1000 ScrollSeperator=%sp|%sp ScrollDirection=0 MinDigitsBeforeDP=0 Left=45 Top=700 Right=345 Bottom=730 UpdateInterval=0 [InputController 1] AllowInput=0 [Meter 2] Name=Meter 2 [Source 2] Type=TActiveScriptCollector ScriptName=GetTV.js ScriptFunction=GetNextSVT1 Interval=2 IntervalSeconds=0 ExpandEnvVars=1 [Output 2] Type=TTextOutput Text=%v Color=FF000000 Align=0 AlignVertical=0 FontName=Tahoma FontSize=8 FontStyle=[] FontCharset=1 LineSpacing=1 NrOfDecimals=0 TabSize=20 TruncateText=0 AlwaysTruncateRight=0 WordWrap=0 Antialiased=1 UseSeperators=1 Scroll=0 ScrollInterval=1000 ScrollPause=0 ScrollPauseInterval=1000 ScrollSeperator=%sp|%sp ScrollDirection=0 MinDigitsBeforeDP=0 Left=45 Top=715 Right=345 Bottom=735 UpdateInterval=0 [InputController 2] AllowInput=0 Vill du lägga till fler kanaler, fortsätter du bara med Meter 3, Source 3, Output 3 & InputController 3. Det är inte alls svårt. Jag har här valt svart text, skärmposition, en viss storlek osv. Detta kan du lätt ändra genom att öppna configen i Samurize, högerklicka på Samurizeikonen och välja ändra i konfigurationsfilen. Jag som har SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5, TV6 & Discovery har en config som går till Meter 20. Jag gör det mesta genom anteckningar, men om ni inte är vana vid det, använd Samurizes egna editerare. Det kan jag tänka mig är lättare då ni ser mer av vad ni gör. Börjar med detta...orkar inte skriva mer och det här borde räcka för att ni ska förstå hur det går till. Annars om ni har en fråga eller om jag glömt något får ni fråga i denna tråd... (Kanal-ikoner finns att hämta på Samurize-sidan. Alla finns inte, men det är bara att göra egna eller fråga efter dem där. Det finns folk som gör dem på Samurize.) [Jag har ett par färdiga tablåkonfigurationer jag kan skicka upp om det behövs.] Det finns MÄNGDER med Xp-teman, Ikoner osv...har lite drygt 30st bra websidor bokmärkta i mitt FF. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SpawN^ Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Ska testa.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.