Gäst data-typen Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Hur gör man block i game maker som man kon hoppa underifrån och komma upp på utan att studsa ner igen när man hoppar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Gör ett osynligt objekt över blocket, så hoppar man underifrån och när man kommit över så krockar man med det osynliga objektet som byter ut blocket mot ett solid block, alltså ett man kan stå på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 (redigerat) Sätt det här i collision event med det du ska hoppa igenom: if (vspeed < 0) { jumpthroughblock.solid=false; } if (vspeed > 0) { jumpthroughblock.solid=true; } if (jumpthroughblock.solid=true) { } men ändra jumpthroughblock till det du ska hoppa igenom heter. Redigerat 20 September 2006 av _Master_Sword_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Hmm, det verkar faktiskt stämma, att man kunde utnyttja solid på det sättet skulle jag aldrig kommit på :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 20 September 2006 Rapport Dela Skrivet 20 September 2006 spelaren blir kvar inne i blocket tills du hoppar och så går den till höger av block raden. Ska man ha andra actions än de som är i ett vanligt block förutom det som Master Sword sa. Jag testade att ändra lite på dom men då hoppar den igenom helt som den ska man sen kan den inte röra sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 22 September 2006 Rapport Dela Skrivet 22 September 2006 spelaren blir kvar inne i blocket tills du hoppar och så går den till höger av block raden. Ska man ha andra actions än de som är i ett vanligt block förutom det som Master Sword sa. Jag testade att ändra lite på dom men då hoppar den igenom helt som den ska man sen kan den inte röra sig. Kan du förklara lite bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 20 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2006 (redigerat) Ta collision event med väggen på gubben, och skriv in en en kod som liknar denna: if vägg = solid vspeed = 0 Jag tror den ska fungera. Redigerat 20 Oktober 2006 av CheatCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 21 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2006 Man får inte ha åäö i variabler tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 21 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2006 Men man ska ju byta ut "vägg" mot namnet på det man ska hoppa igenom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 21 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2006 men der funkar inte heller det ska vara if (vägg.solid = true) { vspeed = 0 } Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 27 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2006 Oj, då! Det var visst längre sen jag körde Game Maker än vad jag trodde :P. Tack Motorsågskatten :) . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 27 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2006 Måste man ha med { måsvingarna } ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.