💬
Logga in
Fuska.se

Opera - Wiis Webbläsare

35 svar · startad

Opera, webbläsaren till Wii, kommer att vara gratis fram till Juni nästa år! Sem måste man skaffa Wii Points.

PS: Jag skrev detta i forumet för att jag inte hittade länken igen. Och så kunde jag inte komma på mer att skriva...

hur mycket Wii points skulle den kosta & vet du hur mycket svenska kronor det blir?

Jag tror ej att priset på Wii-points är bekräftat, men ska kolla upp det...

EDIT: 2000 poäng ska nog kosta 200. Och spelen kostar 500, 800 eller 1000 poäng, tror jag.

Senast ändrad:

30 Sep 2006

Vad är "Wii Points"?

Typiskt Nintendo..

Konsollen är billig men allt runt om kring är dyrt.

som i X360 kan man ju ladda ner demos & trailers med typ "Xbox360 points" eller jag vet inte vad det heter

Wii Points kan man även kalla för "pengar" till Wii...

Mm, det är dem man använder till ok ladda ner gammla spelen tror jag.

1 Oct 2006
↗ till inlägget

Wii Points kan man även kalla för "pengar" till Wii...

Så man kan typ köpa spel på internet genom Wii?

Japp, gamla spel till Virtual Console.

2 Oct 2006

Kommer GameCube spel att funka att ladda ner?

Nej. Mega Drive, Master System (?) NES, SNES, Nintendo 64 och nån mer...

↗ till inlägget

alla står på Wii.com eller på Nintendo.com (kommer inte ihåg eller det borde va båda)
4 Oct 2006
↗ till inlägget

Men varför kommer man kunna ladda hem Mega Drive spel, det är väl SEGA som gjort den konsollen?

Nintendo har köpt rättigheterna.

6 Oct 2006

Hm, men var det inte så att om man skaffat det gratis innan Juni eller när det var så får man behålla det utan extra kostnad? Jag har förresten för mig att jag läst någonstans att man får 1000 wii points när man köper konsolen, men kan ha fel, så man kan köpa den om det skulle vara så (beroende på vad den kostar såklart).

Jag tycker de har ordnat en mycket bra lösning med Wii points för de som vill köpa begagnade spel enkelt. För övrigt så kan ni gå in på internet med era vanliga datorer, men om ni så desperat måste ha det på Wii så varsågoda :)

Man får några Points till när man köper konsole, iallafall i Japan. Hur många vet jag dock ej men 1000 kan stämma...

Men är det inte så att man inte kommer kunna ladda ner Amerikanskt och Japanskt släppta spel? Bara spel släppta i EU, PAL.

↗ till inlägget

Men är det inte så att man inte kommer kunna ladda ner Amerikanskt och Japanskt släppta spel? Bara spel släppta i EU, PAL.

Tyvärr har du rätt. Virtual Console är regionslåst, så vi här i Europa kommer bara kunna spela de spel som släppts i Europa...

Det e synd att det inte går att ladda ner Amerikanska eller Japanska NES och SNES spel, då det finns många spel som jag är intresserade av som inte är PAL. :(

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in