Gäst Plopp Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Skrivet 16 Oktober 2006 (redigerat) Fråga 1: Jag har gjort ett ganska stort bildspelsvideo (bilder och ljud) på windows movie maker och när jag är klar med det stora bildspelsvideon så hackar det asmycket och det tar gör lång tid att typ trycka på nån sak. Och när jag ska spara filen som filmfil tar det gör lång tid (typ 50-60min) innan det är klart. Vad kan det bero på? Processorn eller nått annat? Fråga 2: Men efter jag väntat den långa tiden så blir det fel med videon i windows media player. Från början av bildspelsvideon så funkar gör bra. Bilderna visas efter varje tionde sekund typ men sedan kommer felet. Man hamnar helt plötsligt på en bild och man stannar på den den bilden hela tiden och det vill inte fortsätta visa de andra bilderna. Det är nått fel med sparandet av filmfil. Vad ska jag göra? Det är svårt att förklara på datorn men försök och hjälp snälla hjälp :D svara fort om ni kan. Redigerat 16 Oktober 2006 av Plopp Citera
Gäst Mega93 Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Skrivet 16 Oktober 2006 (redigerat) Du sparar troligen filmen i fel format för din dator. Ladda ner http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=2252&s=66 och testa spela upp filmen, men troligen är det fel på inställningarna i moviemaker. Mitt moviemaker uppförde sig liknande när (efter) jag hade (haft) virus. Se till att du skannar datorn ordentligt (adaware is the best), avinstallera windows moviemaker och sen laddar du ner och installerar om det. PS. hoppas jag svarade fort nog :P Redigerat 16 Oktober 2006 av Mega93 Citera
Gäst Plopp Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Skrivet 16 Oktober 2006 Men jag har inget virus. Jag ominstallerade min dator och därefter virussökte jag och det fanns ingenting. Hur ändrar man inställningar på windows movie maker? Okej men vad ska jag göra med den här filen då som du skicka? Ps: Du svarade fort :P Citera
Sidney Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Skrivet 16 Oktober 2006 Jag har problem med att jag har fel format på mina egna filmer Jag laddade ner programmet, men när jag öppnar filmen och tar "save as" så kan jag bara välja "all file" som format. Är det nåt fel på programmet eller gör jag fel??? Citera
Gäst Plopp Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Skrivet 18 Oktober 2006 Kan man få nån hjälp då?? :huh: Citera
Dysfunction Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Skrivet 18 Oktober 2006 Har du laddat ner WMM2. Den första versionen av WMM är värdelös och instabil. Om du har codecpack eller lösa codecs - Avinstallera dem och försök igen. Installera nyaste Windows Media Player om du inte redan har den. ......................... Har inte använt WMM på länge...men jag minns att det är jävligt segt. Ju mer ljudeffekter och videoeffekter du har i filmen, desto längre tid tar det. Mitt WMM klarade inte av en film längre än 15minuter om det var för många effekter i den. Säger bara, BYT program. Citera
Gäst Plopp Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Skrivet 19 Oktober 2006 (redigerat) Jag har redan wmm2 och den nyaste windows media player :) Tack för tipsen ändå :D Vilka program är bra. Jag vill ha något liknande winows movie maker och det ska vara svenskspråkigt hällst :) Redigerat 19 Oktober 2006 av Plopp Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.