💬
Logga in
Fuska.se

Moderatorerna Missbrukar Sin Makt?

52 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare

Ni mods bara tävlar om eran fucking status, om inte ni hade makten att ge mig en varning hade jag klappat till er hela högen :)

jag tycker att 2 av mina 3 varningar är onödiga men men.

dom är väl bra(moderaterna alltså)

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Nu orkar jag inte längre spendera tid på ett forum där det enda admins verkar ha för sig är vem som kan låsa flest trådar och varna flest personer.

Idag fick jag ett medelande av en admin (Jag säger inte vem) som påstod att mitt inlägg där jag svarade på om ett spel var kul eller inte var 1.11.

Moderatorerna missbrukar denna regel och de misssbrukar dessutom 1.25 och 1.13. Moderatorerna låste en tråd som handlade om vilken klass och ras man gillade mest i WoW för att den var 1.13 problemet är att en omröstning kan ha 10 svar och i wow finns det ca 40 blandningar av raser/klasser.

Jag själv har fått två trådar låsta (En erkänner jag borde låsas jag hade inte läst reglerna ordentligt) men den andra låstes pga 1.13 frågan var vad tycker ni om rp i wow,

ok vissa kanske tycker att det är 1.13 men att fråga vad folk tycker om något som det kan ha 1000000 svar jag har också sett trådar som har blivit låsta pga att de handlade om hur moderatorer missbrukar sin makt så det kmmer inte förvåna mig om denna tråd kommer låsas snart men då har jag i alla fall fått ut mitt medelande så jag bryr mig inte. Idag har jag bestämmt mig för att lämna Fuska.se tills dess att moderatorena slutar att tävla om vem som låser mest trådar och förstår att de egentligen är här för att hjälpa oss på forumet inte försöka visa att de är bättre än oss. Men ni ska veta att idén om sidan var utmärkt men att det förstördes av maktgalna moderatorer

Tack för mig och tack för denna tid fuska.se och dess medlemmar

PS. Den dagen då moderatorerna blivit rättvisa så ska jag komma tillbaka

// Dark Real

Det finns bara en admin, the one and only.

Jag tycker inte att moderatorerna missbrukar sin makt. Ni som tycker det får f*n i mig sluta gnälla. var inte så j*vla känsliga.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ni mods bara tävlar om eran fucking status, om inte ni hade makten att ge mig en varning hade jag klappat till er hela högen  :)

Och exakt vad för slags status är det vi tävlar om?
↗ till inlägget

jag tycker att 2 av mina 3 varningar är onödiga men men.

dom är väl bra(moderaterna alltså)

Samma här.
↗ till inlägget

Jag tycker inte att moderatorerna missbrukar sin makt. Ni som tycker det får f*n i mig sluta gnälla. var inte så j*vla känsliga.

Varför skulle man bara strunta i det? Är det någonting man inte tycker om ska man självklart ta upp det för diskussion.

Förövrigt känns det faktiskt lite löjligt när moderatorerna skickar ut tillsägelser mer än en månad efter att överträdelsen inträffade.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Håller med, jag fick en varning för min tråd "Vilket var det senaste spelet du spelade". Jag blev varnad för 1.13 när den hade funnits i cirka 3 månader, dessutom låste de aldrig tråden efter sig.

Senast ändrad:

Haha va löjligt. Den borde väl inte bryta mot 1.13, eller?

I sådana fall borde de väl låsa ett antal trådar i skolforumet. Kanske de som handlar om vad det var för mat i skolan idag, värsta lärare eller vilken mattebok man har?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag förstod inte riktigt heller varför jag överhuvudtaget blev varnad, och det var ju lite konstigt att ingen av moderatorerna låste den om den nu bröt mot en regel.

29 Oct 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

Sådant kan ni ta med moderatorn/admin som varnade er.

Som jag tror nico sagt redan.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Eller att bara acceptera sina varningar.

Fast jag alltid har svårt för mina :\.

Men jag försöker sköta mej ;).

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Ni mods bara tävlar om eran fucking status, om inte ni hade makten att ge mig en varning hade jag klappat till er hela högen  :)

Statusen ni tävlar om är, vilken mod som är fräsigast, vem som kan få gammla Maskaran förbannad på kortast tid.

Vem som ger mest respekt inom det nya användarna, vilka som kan ge mest nävar alsmektighet.

Jag syftar inte på Nico och några till som jag tycker har hållt sig utanför denna "tävling".

Ni jag syftar på vet vilka ni är, och i det gruppforumen dessa mods inte är med i snackas det utav h*lvete om dom.

Ni vill att folk ska lyda reglerna, det är ju omöjligt.

Ni kommer bara på nya regler hela tiden.

"Inga forumlekar"

"Inte sälja byta användarnamn"

"Bara staffen får klistra upp trådar"

Jag tror inte ni insett hur löjliga reglerna låter, och hur otroligt fåniga det är.

"Läs reglerna så slipper ni åka på en varning" sa en mod till några, det ironiska är att denna mod har haft mer än dubbelt så många varningar som jag har...

Tsss.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Nu råkar det vara så att de reglerna som du listade har aldrig någon moderator föreslagit, av de regler som finns kan jag inte komma på någon på rak arm som någon moderator har kommit på... En eller två kommer från medlemmar, resten kanske du kan klura ut själv...

Vi ser bara till att reglerna efterföljs - sedan om många regler är idiotiska eller inte är inte min sak att svara på, men jag skulle absolut inte använda alla om jag skapade ett eget forum.

Samtidigt så är det reglerna som gör att fuska.se existerar. Tyvärr. Vet att jag har nämnt det tidigare, kan väl förklara lite närmare om du vill någon gång...

Därmed inte sagt att alla är nödvändiga.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Självklart är det inte moderatorernas fel att reglerna är i diarékvalité.

Men att moderatorerna utnyttjar sin makt är en sak som är säker, sedan som jag sa förut är Nico och 3 till undantag om någon vill veta vilka skriv ett gb ;).

Men det är ändå rätt ironiskt hur en del mods går till väga.

Om jag hade varit mod hade jag inte hållt på som vissa gör här, gå runt och spela guds änglar.

Nu när en av de mildare modsen är kickade blir det ännu mera de hårdhänta som styr.

Visst blev jag väll lite chokad när Admin valde CG som mod, men i slutändan fixade han det bra tycker jag.

Obs, efter att kollat igenom reglerna än en gång och läst på hur sidan skulle vara utan en speciell regel har jag helt ändrat åsikt.

PÅ EN ÄNDA KOLL.

Reglerna ser rätt nödvändiga ut när man kollar på dom, yeez nu blev jag halvt chokad...

Ja... Jag får väl erkänna mig besegrad även om jag ogillar en dels attityd...

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Vad jag menar är att man inte behöver flippa ut och starta några ilskana trådar bara för att man fick en tillsägelse. "Åh nej ! jag fick en tillsägelse ! Moderatorerna missbrukar sin makt !" Varför inte bara fatta vinken och skärpa sig ? Det är bara meningslöst att gnälla, då det knappast kommer hjälpa någon utan bara skapar dålig stämmning.

Ok, det där med en månad håller jag med om.

Kan hålla med om att moderatorer missbrukar sin makt i början men inte senare.. Annars är dem ju bra och ha. Jag anmälde den där WoW-tråden flera gånger men inget hände men nu verkar det som att moddarna har lyssnat på nån...

↗ till inlägget

Men att moderatorerna utnyttjar sin makt är en sak som är säker, sedan som jag sa förut är Nico och 3 till undantag om någon vill veta vilka skriv ett gb ;).

Om jag hade varit mod hade jag inte hållt på som vissa gör här, gå runt och spela guds änglar.

Nu när en av de mildare modsen är kickade blir det ännu mera de hårdhänta som styr.

Visst blev jag väll lite chokad när Admin valde CG som mod, men i slutändan fixade han det bra tycker jag.

Obs, efter att kollat igenom reglerna än en gång och läst på hur sidan skulle vara utan en speciell regel har jag helt ändrat åsikt.

PÅ EN ÄNDA KOLL.

Reglerna ser rätt nödvändiga ut när man kollar på dom, yeez nu blev jag halvt chokad...

Trivs du inte med reglerna så finns det ingen anledning att vara här... Det är inte så svårt, bara sluta skriva eller be admin om en avaktivering.

Som nico säger, reglerna gör att fuska.se lever fortfarande. Och att ta bort en anmälning är tecken på att man är en dålig mod, tänk om en annan mod skulle kunna ta hand om anmälningen.

Tänk er ett fuska utan regler. Corpsegrinder missbrukade sin makt och han blev avsatt, så alla moderatorer som anmäls för detta (om nu detta kan bevisas) får ju inte ha kvar sin plats längre.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

PÅ EN ÄNDA KOLL.

Har du svårt att läsa igenom hela inlägg, eller vljer du själv att bortse från den sista biten? :)
1 Nov 2006
Nivå 6 · Fuskare

Men dem låser ju trådar ut av h*lv*t*. Hela tiden så ser man ju *Låst* §1.13 och en massa mer irriterande saker. Speciellt vissa va dem moddar som finns. Av dem som finns just nu så är det några som hela tiden har sista ordet sen är det Låst. Visst dem ska dela ut varningar till sånna som skriver en massa dumma saker t ex. Hej tönt elller nåt liknande men dem överdriver!

//123spill

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in