Hoppa till innehåll

Moderatorerna Missbrukar Sin Makt?


The_Ghost
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu orkar jag inte längre spendera tid på ett forum där det enda admins verkar ha för sig är vem som kan låsa flest trådar och varna flest personer.

Idag fick jag ett medelande av en admin (Jag säger inte vem) som påstod att mitt inlägg där jag svarade på om ett spel var kul eller inte var 1.11.

Moderatorerna missbrukar denna regel och de misssbrukar dessutom 1.25 och 1.13. Moderatorerna låste en tråd som handlade om vilken klass och ras man gillade mest i WoW för att den var 1.13 problemet är att en omröstning kan ha 10 svar och i wow finns det ca 40 blandningar av raser/klasser.

Jag själv har fått två trådar låsta (En erkänner jag borde låsas jag hade inte läst reglerna ordentligt) men den andra låstes pga 1.13 frågan var vad tycker ni om rp i wow,

ok vissa kanske tycker att det är 1.13 men att fråga vad folk tycker om något som det kan ha 1000000 svar jag har också sett trådar som har blivit låsta pga att de handlade om hur moderatorer missbrukar sin makt så det kmmer inte förvåna mig om denna tråd kommer låsas snart men då har jag i alla fall fått ut mitt medelande så jag bryr mig inte. Idag har jag bestämmt mig för att lämna Fuska.se tills dess att moderatorena slutar att tävla om vem som låser mest trådar och förstår att de egentligen är här för att hjälpa oss på forumet inte försöka visa att de är bättre än oss. Men ni ska veta att idén om sidan var utmärkt men att det förstördes av maktgalna moderatorer

Tack för mig och tack för denna tid fuska.se och dess medlemmar

 

PS. Den dagen då moderatorerna blivit rättvisa så ska jag komma tillbaka

 

// Dark Real

Redigerat av Dark real
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Shuriken

Då räknar vi med att du kommer tillbaks imorgon ;)

 

Följ reglerna bara. Det är väl inte så svårt att se varför de låste även om det kan ha varit lite skumt. De är ju bara som sagt moderatorer och de hjälper oss egentligen bara. Jag vill ju bara snacka om spel här ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då räknar vi med att du kommer tillbaks imorgon ;)

 

Följ reglerna bara. Det är väl inte så svårt att se varför de låste även om det kan ha varit lite skumt. De är ju bara som sagt moderatorer och de hjälper oss egentligen bara. Jag vill ju bara snacka om spel här ...

 

Snacka om att smöra <_<

De flesta tycker moderatorerna tar i, men de verkar ge blankafan i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu orkar jag inte längre spendera tid på ett forum där det enda admins verkar ha för sig är vem som kan låsa flest trådar och varna flest personer.

Idag fick jag ett medelande av en admin (Jag säger inte vem) som påstod att mitt inlägg där jag svarade på om ett spel var kul eller inte var 1.11.

Moderatorerna missbrukar denna regel och de misssbrukar dessutom 1.25 och 1.13. Moderatorerna låste en tråd som handlade om vilken klass och ras man gillade mest i WoW för att den var 1.13 problemet är att en omröstning kan ha 10 svar och i wow finns det ca 40 blandningar av raser/klasser.

Jag själv har fått två trådar låsta (En erkänner jag borde låsas jag hade inte läst reglerna ordentligt) men den andra låstes pga 1.13 frågan var vad tycker ni om rp i wow,

ok vissa kanske tycker att det är 1.13 men att fråga vad folk tycker om något som det kan ha 1000000 svar jag har också sett trådar som har blivit låsta pga att de handlade om hur moderatorer missbrukar sin makt så det kmmer inte förvåna mig om denna tråd kommer låsas snart men då har jag i alla fall fått ut mitt medelande så jag bryr mig inte. Idag har jag bestämmt mig för att lämna Fuska.se tills dess att moderatorena slutar att tävla om vem som låser mest trådar och förstår att de egentligen är här för att hjälpa oss på forumet inte försöka visa att de är bättre än oss. Men ni ska veta att idén om sidan var utmärkt men att det förstördes av maktgalna moderatorer

Tack för mig och tack för denna tid fuska.se och dess medlemmar

 

PS. Den dagen då moderatorerna blivit rättvisa så ska jag komma tillbaka

 

// Dark Real

 

Man kan skriva 9 alternativ, och den tionde alternativen så kan man skriva "annat" och genom ett inlägg skriva raset man valde men som inte fanns med.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu orkar jag inte längre spendera tid på ett forum där det enda admins verkar ha för sig är vem som kan låsa flest trådar och varna flest personer.

Idag fick jag ett medelande av en admin (Jag säger inte vem) som påstod att mitt inlägg där jag svarade på om ett spel var kul eller inte var 1.11.

Moderatorerna missbrukar denna regel och de misssbrukar dessutom 1.25 och 1.13. Moderatorerna låste en tråd som handlade om vilken klass och ras man gillade mest i WoW för att den var 1.13 problemet är att en omröstning kan ha 10 svar och i wow finns det ca 40 blandningar av raser/klasser.

Jag själv har fått två trådar låsta (En erkänner jag borde låsas jag hade inte läst reglerna ordentligt) men den andra låstes pga 1.13 frågan var vad tycker ni om rp i wow,

ok vissa kanske tycker att det är 1.13 men att fråga vad folk tycker om något som det kan ha 1000000 svar jag har också sett trådar som har blivit låsta pga att de handlade om hur moderatorer missbrukar sin makt så det kmmer inte förvåna mig om denna tråd kommer låsas snart men då har jag i alla fall fått ut mitt medelande så jag bryr mig inte. Idag har jag bestämmt mig för att lämna Fuska.se tills dess att moderatorena slutar att tävla om vem som låser mest trådar och förstår att de egentligen är här för att hjälpa oss på forumet inte försöka visa att de är bättre än oss. Men ni ska veta att idén om sidan var utmärkt men att det förstördes av maktgalna moderatorer

Tack för mig och tack för denna tid fuska.se och dess medlemmar

 

PS. Den dagen då moderatorerna blivit rättvisa så ska jag komma tillbaka

 

// Dark Real

 

 

åhh vilket underbart text..som musik!

vi lever i ett demokratisk land och den här killen var inte rädd och sa vad han ville starkt! :) Själv tycker jag nästan samma sak men visst moderaterna kanske tar i lite för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En del moderatorer kan vara lite hårdhänta men jag tycker att de flesta trådar som moderatorerna låser är väldigt onödiga, det som däremot enligt mig är det största problemet just nu är att det inte finns tillräckligt många aktiva moderatorer.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det i nästan alla fall så går det ut på för moderatorena att försöka göra den bästa låsningen som dom sedan kan visa upp för att säga "titta vad bra jag e" det är mer som en tävling en vad det faktiskt är allvar.

 

Sedan förstår jag mig inte riktigt på det här med omröstningar för om man fråga där det kan finnas hur många svar som helst och det sista alternativet är "annat" då måste man ju ändå skriva ett inlägg där man skriver att "jag röstade på annat, och då tog jag" så egentligen så är de ju samma sak som att inte ha en omröstning. För vad är det för mening med en tråd där man bara får svara vissa saker som redan är förbestämda pga en omröstning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det brukar bli evigt tjat om dessa omröstningar och trådar, och det kanske är för att det finns två tydliga motparter här.

 

Jag tycker inte en tråd om bästa ras/karaktär på WoW ska låsas därför att det anses bryta mot §1.13 ... Egentligen skulle man ju i sådana fall nästan kunna säga att alla trådar skulle passa som omröstningar och därför bryta mot 1.13 ...

En sådan WoW-tråd som jag nämnde är väl mer till för att diskutera olika raser? Eller har jag fel? Ifall det _bara_ handlar om att skriva namnet på den rasen man gillar och inget annat så kanske det i och för sig passa som en omröstning. Men vad vet jag...

 

Vad skulle en "Vem gillar du mest i hela världen"-tråd räknas som?

 

Nu blev det lite mycket snack om 1.13 märkte jag... Skulle vilja passa på att nämna att jag fick en varning (tror jag, jag fatta aldrig riktigt vad det var) av en moderator igår. Inlägget var säkert en vecka gammalt, och han "tyckte" inte att mitt "Nej" räckte som ett svar i ett inlägg. Och förklarade, när jag frågade, att det handlar om vad varje enskild moderator tycker om inlägget...

 

Rättelse: Det var mer än en och en halv månad sen som jag postade inlägget jag fick ett brev angående igår.

Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej då Dark real!

Ha en trevlig dag osv.

Det är inte moderatorernas fel att du inte har läst igenom reglerna. Och det är faktiskt inte så farligt att få sin tråd låst för att den bryter mot en regel. .__.

 

Nej det är inte så farligt att få en tråd låst med det är inte särskilt skoj att få en tråd låst pga av någon konstig regel som ingen fattar...

 

Ha en bra dag själv

Redigerat av Dark real
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har inte händelsevis tänkt på att alla i välden inte spelar wow?

 

Citerar reglerna;

Ifall du blir varnad och anser att du blivit detta utan anledning så kontakta ENDAST den moderator som har givit dig varningen för diskussion!

Samma sak gäller tillsägelser och även låsta trådar. Som 98% av alla medlemmar faktiskt gör istället för att bryta mot fler regler.

Vissa moderatorer är för hårda på §1.11 det tycker jag också, men som sagt, citatet talar rätt bra för sig självt.

 

Kul att du gillar våran insats! :)

 

Eller föressten, låter tråden vara öppen en stund till, såvida den inte spårar ur så kan det ju kanske bli diskussion och inte bara en "j*vla MODERATORJÄVEL SOM LÅSTE MIN TRÅD"-tråd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...