💬
Logga in
Fuska.se

Min Dator Startas Inte

15 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

När jag startar min dator så får jag helt plötsligt välja mellan att starta i normalt läge, felsäkert läge och någon mer.

När jag sedan har valt ett utav dem så kommer jag till den där rutan där det står windows xp och så laddar en liten mätare i mitten och allt det där,efter det så startas datorn om igen.

Vad kan detta bero på och hur fixar man det?

Tacksam för svar

1. Något i datorn är sönder.

2. Något felsatt kabel.

3. Virus (Tror knappast det ändå)

Vet inte hur du ska fixa detta...

Nivå 0 · Nykomling

ända är väll att formatera om den, jag skulle inte komma på nått annat

Nivå 0 · Nykomling

hm, när den startar då ska man trycka på trycka på nån knapp, tror det e delete, då ser man status för olika saker, kanske det e nått fel på fläkten o när datorn känner att den inte startar så startar den om sej för att inte skada nånting.

Nivå 0 · Nykomling

Jag har exakt samma problem med min gamla dator, den startar om hela tiden! <_<

Nivå 0 · Nykomling

kan vara ett virus, min kompis hade så

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

ok,tack för hjälpen. :)

2 Nov 2006
↗ till inlägget

När jag startar min dator så får jag helt plötsligt välja mellan att starta i  normalt läge, felsäkert läge och någon mer.

När jag sedan har valt ett utav dem så kommer jag till den där rutan där det står windows xp och så laddar en liten mätare i mitten och allt det där,efter det så startas datorn om igen.

Tacksam för svar

Det är något fel på ditt modekort.. Skadat eller så har någon lekt med BIOS inställningarna. Har haft ett liknande problem.
Nivå 0 · Nykomling

Hade också nåt liknande problem, startade om när det laddade, jag formaterade om.

min kompis hade nyss detta problem, det lättaste är nog att installera om hela datorn :(

Nivå 0 · Nykomling

Jag kan inte formatera om, hur gör man det när den håller på. Jag har lagt in CD:n. Men vad ska man skriva? Och jag har byt inställningar men det går inte!

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

När jag startar min dator så får jag helt plötsligt välja mellan att starta i  normalt läge, felsäkert läge och någon mer.

Tacksam för svar

Jag hade ett liknande problem. Men för mig så startade inte datorn om utan den stannade i det där läget med blåa prickar som flyttar sig. Felet var att mitt moderkort gått paj. Och när det gick sönder gick också processorn, grafikkortet, och ljudkortet sönder. Fick beställa massa nya saker.

↗ till inlägget

Jag kan inte formatera om, hur gör man det när den håller på. Jag har lagt in CD:n. Men vad ska man skriva? Och jag har byt inställningar men det går inte!

du ska stå i c:\ sen skriver du bara format c:
3 Nov 2006
Nivå 0 · Nykomling

Men asså, du måste ju ha en .bat-fil!

Du får en genom att göra så här:

Starta Anteckingar och skriv:

shutdown -s -t 0
cmd

Klicka Spara som och skriv csd.bat som filnamn och spara filen på Skrivbord.

Skriv in regedit i Kör.

Bläddra fram dig till \HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

och högerklicka och välj Nytt => Strängvärde.

Döp strängen till csd. Minimera fönstren och högerklicka på csd.bat (på skrivbordet) och välj Egenskaper.

Kopiera platsen för filen. Gå till Registereditorn och högerklicka på csd-strängen och välj Ändra.

Klistra in sökvägen följt av csd.bat så att sökvägen blir fullständig.

Hoppas det löser problemet.

Nivå 0 · Nykomling

checka bios

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #16

Ok,tack för hjälpen alla,ska kolla om något av dessa förslag funkar :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in