💬
Logga in
Fuska.se

Mus Problem !

21 svar · startad

Trådstartare #1

Det känns som det spökar i min mus, pekaren hoppar upp och ner över skärmen ibland. t.ex. om jag har musen i mitten utav skärmen, så kan pekaren helt plötsligt förlytta sig till övre vänstra hörnet.

Kan det ha kommit smuts i musen eller är det något slags spyware?

Jag har en Logitech MX Laser om någon undrar.

Jag kan inte hitta något sätt att öppna den och ta ut smuts, om det är problemet.

Hjälp mig :) :rambo:

Jag hade ett liknande problem, så jag öppnade data musen, och då var den full med damm.

HaR ett liknande problem...

Det är pga att jag sitter med min lasermus och har min vanliga nerslängd på golvet och råkar "mosa" den med min fot :P

Är den trådlös?

Om den är det så kan det vara något i närheten som stör signalerna fårn musen till mottagaren.

Trådstartare #5

den är trådlös, ja.

ska prova att rensa undan lite så det är fri passage fram till mottagaren :)

ibland händer det så om man har en musmatta med mkt grejer på [bilder på den] så kan den åka upp i hörnet eller så ;) fast det kan vara nått jä*la virus .... kanske :blink:

Vi har ett liknande problem på musen som hör till pappas dator släpper man den åker den iväg över skärmen helt själv. XD

kanske är dåliga batteri

Alltså jag rekommenderar er att inte använda trådlösa! Dem flesta får jätte dålig signal och reagerar ibland bara var 3sekund.

Men det finns virus som kan fjärrstyra ens dator men jag tror inte det är det som är problemet.

Kolla så inte mottagaren står så nära skärmen eller datorn, det bildas en del magnetfält som sånnadär mottagare kan tycka vara lite jobbiga ibland...

7 Nov 2006
Trådstartare #11

ok, ska prova det.

märkte nu att den stod ganska tätt intill skärmen.

Senast ändrad:

hehe, ja hade samma problem man det gick bort :P sitter dock fast på en sketen kulmus eftersom batterierna e helt slut å ja satsar på en gamer mus istället :) i'm so smart u know :D

alla datorer i skolan har samma problem >.<

dom använder laser musar med sladd, & själv har jag sladd hemma

Virus ? Hackad

8 Nov 2006
Trådstartare #15

märkte nu att det var sändaren som stod lite taskigt. :)

tack till nico :)

du får lite fm som tack för hjälpen.

Jag har samma problem som kommer ibalnd.

Pappa hemmet har en laser mus med sladd.

Mamma hemmet har en kulmus med sladd.

Det är verkligen ett konstigt fenomen... :P

Om man har sladd e det bara å blåsa lite där lasern läser av, eller ta bort/byta musmattan. Med kul mus får man ta bort kulan å blåsa, inge mer me det :P

10 Nov 2006

Eeh. Kulan kan ju inte börja snurra av lite damm... Enda sättet den kan börja och snurra på är om den ligger på ett underlag som lutar och det brukar inte borden göra.

HEHE. Borde det inte kunna bli så om man fångar in en fluga och lägger i mellanrummet under musen (om man har laser). Då borde ju pekaren fara som PIIP

Trådstartare #19

Jag har en lasermus och problemet är löst. Så tråden kan låsas. ;)

Man skulle inte säga att tråden kan låsas :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in