💬
Logga in
Fuska.se

Antikt!

40 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

hahahahaha jag har 2 8-bit!!!!!! jag kommer bli riiiik!!!!!!!+ en sak så man kan köra 4 spelareoch typ 7-9 handkontroller!!!!!

om du blir rik så blir jag rikare. 2 sega megadrive, 1 sega megadrive 2, 3 SNES, 3 NES, 2 playstation, 1 Playstation 2 slimm, 1 Gameboy, 2 Gameboy color, 1 Gameboy advance, 1 Sega game gear, 1 PSP, 1 atari (något gammalt), de va lite ur min hylla, + spel givetvis EDIT glömde mitt n64

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Tro det eller ej men Nintendo 8-bit & Super Nintendo börjar bli antikt och dyrt. Själv sog jag på en internetsida att dom sålde Sega för 3000kr. :)

Du kanske inte läste hans inlägg några rader under: Det är inte riktigt antikt men det börjar bli gammalt och det får det att bli dyrare. :meddum:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Alltså, för att en sak ska bli "antik" så ska den vara minst 100år.

Retro kan du kalla det :)

21 år är inte så mycket om man tänker efter kanske efter ytterligare 10 år så kan vi snacka intressantare om saken xD

21 Dec 2006
Nivå 3 · Lärling

Fick ett Snes i julklapp som ung och det skall aldrig säljas!

↗ till inlägget

hahahahaha jag har 2 8-bit!!!!!! jag kommer bli riiiik!!!!!!!+ en sak så man kan köra 4 spelareoch typ 7-9 handkontroller!!!!!

skoj för dig
23 Dec 2006
Nivå 7 · Fuskare

Har 4 spel till supernintendo och 1 kontroll + själva konsolen förstås :P blir nog mycket pengar ska kolla på blocket hur mycket dom säljer dom för ungefär :)

29 Dec 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

Asså, vad f*n yrar ni om?

Just nu kan man få ett NES i nyskick för tusenlappen.

Ett SNES kan man få för femhundringen.

Inget att hetsa upp sig för ännu. -.-'

6 Jan 2007
Nivå 2 · Novis

Det är ju nu man ska köpa nes om man ska ha ett det är om 10/20 år man ska sälja det!!

7 Jan 2007
Nivå 1 · Novis

Man köper inte konsoller för att sälja dem -___-

Man köper gamla konsoller för att man vill ta igen spel som man missat eller återuppleva gamla klassiker... tycker det är fruktansvärt att sälja dem bara.

Och en NES kan man ju hitta för 500spänn hur enkelt som helst så ni som funderade på att bli rika på detta kan tänka om -___-

Och anågende det där om att vänta 10/20 år är inte heller så smart :P för då kanske det är så istället att ingen vill ha dem... eller så är alla i så uselt skick vid det laget att det inte finns något försäljnings värde på dem alls.

8 Jan 2007
Nivå 6 · Fuskare

Nes lär inte bli värdefullt på ett bra tag. Dels för att den säljs för runt 500 kr och dels för att det finns en j*vla massa fungerande kvar.

Nivå 1 · Novis

Priserna lär ju inte heller öka imed att Nintendo släpper gamla spel över Virtual Console heller :P

Öhh.. dom flesta som vill lägga ut pengar på NES, SNES, eller nåt annat i framtiden, kommer förmodligen ej göra det för spelen, utan för samlarvärdet. Dessutom så kommer inte Wii vara den bästa Nintendokonsollen i framtiden.

Nivå 1 · Novis

Nej, men jag menar för tillfället och jag tror att Wii kommer bli en av de mest kända, men man kan inte säga något ännu!

19 Jan 2007
Nivå 7 · Fuskare

dom äkta spelen till nes kommer vara värda mer än dom man laddar ner till wii

20 Jan 2007
Nivå 1 · Novis

Såklart, men imed att folk kan få tag i det där så struntar de i att köpa orginalet + en NES... alltså bör priset på den sjunka och inte bli värdefull alls... den är inte värd så mycket i dags läget heller så.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag har en NES :)

för ett par år sedan frågade min pappa på en affär vad han skulle få för den och dom sa 500 kr.

18 Feb 2007
Nivå 0 · Nykomling

Knappast 3000kr, rena blåsningen isf, du kan köpa ett sega runt 300 kr på blocket!

2 Apr 2007
Nivå 2 · Novis

"antikt" lol

10 Apr 2007
Nivå 1 · Novis

Varför inte bara skaffa emulator XD

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in