💬
Logga in
Fuska.se

Lyrics, Sångröst Eller Melodi?

36 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

vad är det första ni letar efter i en låt när ni hör den första gången? Är det sångtexterna (lyrics) sångarens röst, melodin eller är det något annat som gör att ni börjar gilla låten?

Själv anser jag att sångtexterna (lyricsen) spelar en stor roll eftersom jag inte kan lyssna på låtar som har helt meningslösa sångtexter.

tja, för mig är det melodin...

Nivå 4 · Lärling

Sångröst,utan tvekan.

Nivå 5 · Fuskare

melodi och sångröst...

mest sångröst tror jag.

Nivå 2 · Novis

Helheten såklart.. Om texten är grymt bra och musiken är skit så är ju inte låten bra överhuvudtaget. Det måste vara en bra blandning av alltihop. Fast oftast är det ju texten som berör :).

Nivå 8 · Veteranfuskare

Mest melodi, men också texten. Som citrusfrukt säger så ska det vara en bra blandning av allt.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

melodi och sångröst...

mest sångröst tror jag.

wtf, palla dubbelinlägg....

nahnahana

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

För mig är det nog melodin som är viktigast. En härligt refräng sitter aldrig fel.

Nivå 4 · Lärling

Ljudbilden tycker jag spelar rätt stor roll.

Nivå 4 · Lärling

Tänk er t.e.x en kille i målbrottet som sjunger men resten är superbra,så tänker jag lite när jag funderade ut vad som var viktigast.

Men det kanske beror lite på hur högt man sjunger också.

↗ till inlägget

Helheten såklart.. Om texten är grymt bra och musiken är skit så är ju inte låten bra överhuvudtaget. Det måste vara en bra blandning av alltihop. Fast oftast är det ju texten som berör :).

Smart kille citrusfrukt B)

men vafan..

beror helt och hållet på vilken genre..

är det ren black metal kanske texten inte alltid är så viktig.. banden brukar endå sjunga snarlika saker hela tiden..

är det mer melodiös musik; t.ex rock så är melodin viktigast enligt mej..

annars älskar jag trummor^^

Nivå 8 · Veteranfuskare

hmmm..Melodin skulle jag tro, men helheten e viktig också -_-

Nivå 2 · Novis

melodi

20 Nov 2006

Sångröst!

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

_/ ^
Nivå 6 · Fuskare

Helheten ofc, men tycker nog att helt okej musik kan bli bra musik med en bra sångare, och bra texter. Så först tycker jag sångaren, nästan lika viktigt är texterna. Strip Music has it all <3

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag brukar mest lyssna på sången första gången jag hör en låt, i andra hand kommer musiken.

Nivå 5 · Fuskare

Melodi och sångröst.

21 Nov 2006
Nivå 3 · Lärling

Melodi och rytm. :o

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in