Hoppa till innehåll

Guild Wars


ShitBreakSean
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har läst en del trådar om Guild Wars den senaste tiden, och jag undrar bara vad det är?

Jag är medveten om att det är ett PC-spel, och att man kör online, eller hur?

Måste man köpa spelet i butik? Isf. vad kostar det? Vad ligger månadskostnaden på, om en sådan nu existerar?

Behöver man en bra dator för det?

 

Berätta gärna lite om spelet, vad tycker ni är bra/dåligt, roligt/tråkigt osv.

Talk me in to buying the shit :P

 

Tack för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har läst en del trådar om Guild Wars den senaste tiden, och jag undrar bara vad det är?

Jag är medveten om att det är ett PC-spel, och att man kör online, eller hur?

Måste man köpa spelet i butik? Isf. vad kostar det? Vad ligger månadskostnaden på, om en sådan nu existerar?

Behöver man en bra dator för det?

 

Berätta gärna lite om spelet, vad tycker ni är bra/dåligt, roligt/tråkigt osv.

Talk me in to buying the shit  :P

 

Tack för mig...

 

Guild Wars är Gratis än så länge. ^^

Spelas endast online.

Ja du måste köpa det i butik, Kostar på ett ungefär~ 200kr Uppåt [Prophecies: Det Första]

Sen nu finns det ju Faction & Nightfall, 2 Nya. Fast Nightfall är nyast. :)

 

Bra dator, Nja, Räckar väl med en normal tycker jag. [Prophecies/Faction]

•Pentium III 800MHz

•256MB RAM

•3D Grafikkort med 32MB RAM

•2GB HD

•4X CD-Rom.

;Taget från webhallen. ^^

[Nightfall]

•Pentium III 1GHz

•64MB RAM

•3D Grafikkort med 64MB RAM

•3GB HD

•DVD-Rom.

 

Hmm, Jag tycker det är ett Fintfint spel om du gillar MMORPG spel, Gå upp i Level, lära dig nya skills, köpa najsiga Armor osv.

 

Om du köper Prophecies så kan du välja mellan gubbarna: Warrior, Ranger, Monk, Mesmer, Elementalist, Necromancer.

 

Sen kan du köpa Faction/Nightfall till om du vill, Faction ger 2 nya Characters/Gubbar: Assassin / Ritualist, Och många nya skills, och armors^^.

 

Exempel: Om du köper Prophecies så kan du köpa Faction efter, skriva in CD-Keyn så får du Faction gubbarna och kampanjen, osv.

 

Nightfall: 2 Nya Characters/Gubbar: Paragon Och Dervish, Och nya skills, vapen och armors.

Värt och köpa helt klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill bara säga en sak om detta spel:

Om du köper spelet för att du vill ha ett MMORPG-spel så är det här ett dåligt spel för dig! I städerna kan man se spelare man när man kommer ut i skogar och liknande kan man inte se andra spelare! Oj, där farsvann MMORPG i spelet, KÖP WOW ISTÄLLET!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte ett riktigt MMORPG, kommer inte ihåg vad det kallar det för men iaf....

 

Spelet är PvP baserat så om du tycker om att köra mot andra människor med lite variation ska du välja gw. Om du däremot vill slakta monster i all evighet ska du välja wow.

Wow är inget PvP spel även om en del tycks tro det. Det går att Pvpa visst, men hur balanserat är det när folk har olika equipment egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker guild wars är snäppet bättre än wow, men när man har klarat gw så är det inte så kul längre, men det tar lite tid att klara det. På wow finns det ju inget slut, men jag tror att man tröttnar på det också..

 

Men det är inte så jättemånga kvar som spelar det första GW, de flesta kör förmodligen GW Nightfall nu .

Redigerat av Simpsons
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...