Gäst Muuu Skrivet 24 November 2006 Rapport Skrivet 24 November 2006 vad är skillnaden mellan pci-e och pci. jag här en sån här dator just nu >>lämk<< skulle detta kortet funka till den >>länk<< eller har ni förslag på nått bättre. Citera
Gäst Yantra Skrivet 24 November 2006 Rapport Skrivet 24 November 2006 pci=gammalt,mycket gammal. pci e=nytt och mycket bättre alla nya datorer har stöd för pci express typ Citera
Gäst DonKeN Skrivet 24 November 2006 Rapport Skrivet 24 November 2006 vad är skillnaden mellan pci-e och pci. jag här en sån här dator just nu >>lämk<< skulle detta kortet funka till den >>länk<< eller har ni förslag på nått bättre. Vet inte vad man ska kalla det. Men PCI är mycket gammlare och tillverkas inte ens mycket. Bara gammla kort som typ 5200 tillverkas för PCI. Citera
Oden Skrivet 25 November 2006 Rapport Skrivet 25 November 2006 Det kortet som du visade fungerar till den datorn, inga problem. Citera
Gäst Muuu Skrivet 25 November 2006 Rapport Skrivet 25 November 2006 men skulle det kortet vara bra för att spela spel med? Citera
Gäst Muuu Skrivet 25 November 2006 Rapport Skrivet 25 November 2006 jag har en ny liten fråga också. vad är DVI? Citera
Gäst Twiztha_MF Skrivet 25 November 2006 Rapport Skrivet 25 November 2006 Dvi är en digital signal precis som HD TV och HD kanaler typ, så helt enkelt får du HD (high-definition) PCI är som alla säger väldigt gammalt bara dåliga kort, dålig transport av minne och annat AGP är mellan det är inte dåligt men det är inte JÄTTE bra heller, många har det däremot och därför säljs många kort till det med. PCI-E är PCI express och det nyaste sättet att transportera minne från korten och annat, du får bättre prestanda med PCI-E också du kan ha en plats så tänk därför och titta innan hur många platers ditt kort tar ( oftast en ) men endel kort har stor fläkt mm vilket tar upp en extra plats ( tillexempel Gforce 8800 serien och ATI R660 <<< har inte kommit ut än ) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.