Prisma Skrivet 26 November 2006 Rapport Dela Skrivet 26 November 2006 (redigerat) Hej Jag undrar hur man konverterar filer som man har på datorn som är .avi. Kan man göra dem mindre så att de får plats på minneskortet? jag använder psp video 9 Redigerat 26 November 2006 av Prisma Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Hej Jag undrar hur man konverterar filer som man har på datorn som är .avi. Kan man göra dem mindre så att de får plats på minneskortet? jag använder psp video 9 Nej man kan inte göra filmerna mindre. Om man ska göra det så kan man packa ihop filmen i en zip-fil eller något. Men då kan man inte spela upp filmen på psp:n. Ska du ha filmer på psp:n så rekomenderar jag att du köper ett minne på 2 Gb eller högre. Själv har jag 1 Gb och det räcker att ha musik och bilder på. Kanske några videoklipp. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Toonka Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Det går visst att få filmerna mindre så man kan kolla i psp.n. använder tror det hette 3gp converter. sen finns det där så man kan välja att den gör ett format för psp.n Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Prisma Skrivet 28 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 aha tack synd att det inte går att göra i psp video 9 Kan man konvertera DVD filmer? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paranoxx Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Det går visst att få filmerna mindre så man kan kolla i psp.n. använder tror det hette 3gp converter. sen finns det där så man kan välja att den gör ett format för psp.n jag kan göra de i pspvideo9. det är bara de att de tar dubbelt så lång tid. när du installerar pspvideo9 så ska ett program som heter avi synt installeras med . då går de . du konverterar de fortfarande i pspvideo9 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Prisma Skrivet 29 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2006 Hur använder man det programet då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paranoxx Skrivet 29 November 2006 Rapport Dela Skrivet 29 November 2006 som vanligt. ja skrev ju att du konverterar genom pspvideo9 iaf. testa att ta en avi fil i pspvideo9 så ska du se. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Prisma Skrivet 29 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2006 Jag har försökt det men vilen blir inte mindre!! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Shuriken Skrivet 4 December 2006 Rapport Dela Skrivet 4 December 2006 Jag har försökt det men vilen blir inte mindre!! Du ska göra en egen profil och sänka kvalitén. Det här rekommenderar jag för 1gb minneskort eller mindre: Mode: AVC > CBR Resolution: 368x204 Bitrate: 384 kpbs Resten skall vara standard på video settings. Audio Settings: Bitrate: 32 kpbs Sample Rate: 48 000 HZ Channels: Stereo Volume: 200 % (Vissa filmer är sjukt låga) Hoppas det funkar nu :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Prisma Skrivet 4 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2006 hur gör man en sådan inställning då? vet någon om man kan konvertera dvd filmer med psp video 9 om ni vet skriv hur man gör. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paranoxx Skrivet 4 December 2006 Rapport Dela Skrivet 4 December 2006 men snälla du får väl försöka lite själv iaf !!!! nej du får nog ta nått annat program som gör dvdfilmen till en .avi eller .mpg o sen får du ta pspvideo9 efter det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Prisma Skrivet 7 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2006 Vad f*n tror du att jag har gjort då? Kan inte folk skriva på ett enkelt sätt så att man förstår istället. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg