OtaJepa Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Jadu, nu är det så här att jag har kommit över ett par PS1 spel, som nu finns på min kära hårddisk. Hur f*n kopierar jag nu in dem på en skiva, så att de kan läsas av PS2an? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Du måste ha ett chippat PS2 för att den ska kunna läsa brända skivor. Om du bara har .cue-filen så har du inte hela spelet. Du måste ha .bin-filen med. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OtaJepa Skrivet 28 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Du måste ha ett chippat PS2 för att den ska kunna läsa brända skivor. Om du bara har .cue-filen så har du inte hela spelet. Du måste ha .bin-filen med. PS2an är chippad, och jag TROR att det är .cue, allt jag kan utläsa är att de är "VLC media player file" . Vad jag vill veta, är vad det finns för sätt att bränna ut dem på. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Oftast är det bara att bränna dem rakt av. Står antagligen någonting med "image" eller "bild" i brännarprogrammet. Se till bara så att det är hela spelet du har, kolla så att filen har en rimlig storlek. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Du måste ha ett chippat PS2 för att den ska kunna läsa brända skivor. Om du bara har .cue-filen så har du inte hela spelet. Du måste ha .bin-filen med. Gå in på någon mapp, sedan väljer du Verktyg > Mappalternativ sedan Visning och där ska du kryssa för någon ruta så ser du filändelsen på alla filer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OtaJepa Skrivet 28 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Det har jag, det man ser är att det står "RAR-fil", "MSINFO-fil", men på de står det bara "VLC Media file". Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Men asså, det ska stå flinamnblblalba.cue på filen du vill bränna. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OtaJepa Skrivet 28 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Men asså, det ska stå flinamnblblalba.cue på filen du vill bränna. Kalla mej newbie om du vill, men jag hittar inte det mappalternativet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Har du Windows XP? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OtaJepa Skrivet 28 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Har du Windows XP? Självklart. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Jag förstår vad du menar. Dessvärre snackar vi inte om sådant här. §1.3 Låst. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg