↗ till inläggetVarje gång man går in på fuska.ses forum vill jag blunda. Varför? Jag är rädd för att få IG i svenska.
Nästan på alla forum finns det någon som kan svenska, men resten kan inte svenska! De håller på att skapa ett språk med engelskans särskrivningar och svenska ord med tyskans stavelser! Svenska språket har om någon generation till ändrats till detta lätta språk där man inte behöver kunna grammatiska regler.
I och för sig skulle detta leda till att fler skulle lära sig svenska eftersom svenska skulle vara lättlärt. Men ska vi tappa vårt riktiga språk ned i kloakens stinkande håla? Tur att man inte är lättpåverkad!
Visst alla får göra som de vill, men det finns ingen anledning till att inte försöka skriva korrekt. Eller hur.
Varför skriva "Hej jag fatar itne hur man gör kan nån jälpa mig snälla ja fattar ingnetning !!!!!!!!!!!" När man kan skriva "Hej, jag förstår inte hur man skall göra med XXXX, kan någon hjälpa mig ?. Det tar bara några sekunder att läsa igenom ett inlägg och korrigera eventuella fel.