Zaff Skrivet 8 December 2006 Rapport Dela Skrivet 8 December 2006 (redigerat) Min andra guide var slarvig, så jag gjorde en ny alla credits går till Fatality på www.tibiafans.com jag översatt bara den. Hur man loggar in på en 7.6 tibia server. 1. Var säker på att du har 7.6 clienten 2. Som ni vet behövs det en ip changer till 7.6 så ladda ner den HäR 3. Sen ska du skriva in ip'n i första fönstret och porten som oftast är 7171 i andra fönstret. 4. Sen öppnar du Tibia och trycker på change ip på din Ip Changer. 5. Grattis nu kan du komma in på en server! Hur man gör en 7.6 server. 1. Du ska ha en server, jag rekomenderar YurOTS som är bugfri men du kan ta vad du vill. 2. När du har laddat ner servern ska du välja var du ska lägga den. 3. Öppna mappen där inne ska det finnas en text fil som heter Config eller Config.lua om det inte är en text fil så öppna den med anteckningar. 4. I Config.lua ska du trycka på ctrl + f(på ditt tangent bord) så skriver du in "the ip the server should redirect to" och sök. Vet du inte din IP så gå in på denna sida www.myip.dk, men se upp när du väl kopierat din ip kommer det vara några mellan rum så du måste sudda bort dom ;) 5. Bra jobbat, nu har du fixat i Config.lua nu ska du stänga ner och spara. 6. Gå in i data mappen, där hittar du en account mapp. Öppna den och där inne ska det finnas ett 111111 account, höger klicka på filen och tryck på redigera där ska det stå "<account pass="tibia" nästan i början, det är lösenordet till accountet. 7. Nu är det dags! Nu ska du öppna din server!! Backa till den fösta mappen, där ska det finnas en .exe fil(det är oftast serverns namn T.e.x YurOTS.exe)öppna den och vänta till den har laddat klart(om du tror det är något fel för att det är en svart ruta har du fel ;) det ska vara en svart ruta, men Neverland servern har en röd ruta :)) nu när det har laddat klart har du äntligen en server! Och förresten har ni en router så kommer det nog inte funka :( men om ni har router måste ni öppna port 7171 i routern, och jag vet ej hur. 8. När servern har laddat klart så får du ABSOLUT INTE stänga ner rutan, för då stängs hela servern ner! 9. Nu ska ni skriva er egen IP i Ip changern och sen trycker ni på change IP och Tibia måste vara uppe för att ni ska kunna göra det ;) 10. Nu ska din server funka. Är det waiting list är det något fel i Config.lua eller i accountet. För sådana errors adda min MSN [email protected] eller skriv i tråden. Redigerat 8 December 2006 av SAFFE Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 9 December 2006 Rapport Dela Skrivet 9 December 2006 bra guide ska tipsa min kompis B) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaff Skrivet 10 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 bra guide ska tipsa min kompis B) Tack, inga fler komments? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 13 December 2006 Rapport Dela Skrivet 13 December 2006 (redigerat) har en liten fråga, vad behöver jag "ge" andra för några program och så för att de också ska kunna logga in på servern? :D och så en till vad ska man använda för acount number och förresten gick det bra att man ändrade lösenordet? P.S. Mycket bra guide, men du hade fel om en sak, jag har en router till min dator men det funkar perfekt för mig ändå! :P Redigerat 13 December 2006 av Mars Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg