Fruktnystan Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 Jag själv har läst både Eragon och Den Äldste och såg filmen idag.Hur kan Christoffer Paolini ha gått med på att göra en sån här film? Storyn är ju bara oerhört löst baserad på boken! :angry: Säg här vad ni själva tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 har inte läst boken, men vad tycker du om filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 Flyttar denna tråd till Musik/Media. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 Redan när jag läste recensionerna av den så visste jag att det skule bli en flopp. Safira såg helt fucked up ut, inte alls lika ståtlig som man föreställer sig henne. Huvudpersonen i boken är brunett, men i filmen är han blondin. Usch, har ingen lust att se den filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ocelot Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 Filmen är som en dålig kopia av sagan om ringen böckerna är helt undrbara Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 för att när jag såg trailern fick jag starka sagan om ringen vibbar.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst trunks_ Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 den suger... böckerna äger Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Girafariglove Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Snacka om att bli blåst på pengar :angry: Sen sög. Men ska ändå hyra den när den kommer ut på DVD. Vem vet det KAN finnas bortklippta scener. Men Zafira som nyfödd ^_^ Hon var bara för söt då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 Jag tänker inte se den på bio i alla fall, nu efter att ha granskat filmen har man kommit fram till att för mycket inte stämmer. Att ta in en oerfaren skådespelare att spela rollen som Eragon, det är hyckleri mot böckerna. Att han dessutom inte har det rätta utseendet, gör ju inte hela saken bättre. Men det som verkar suga mest är att de har klippt bort och förkortat viktiga scener, med en berättareröst. Men det verkar finnas en anledning till att se filmen, draken Saphira bra röst etc. Skuggan Durza verkar vara den som tillför lite spänning till filmen. Men att filmen är så här ihållig är nog inget problem, böckerna är bra och då vill de som har läst böckerna se filmen. En snygg affischpojke gör bara saken bättre, så filmen blir nog succé, även fast den har sina brister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 19 December 2006 Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 (redigerat) Filmen var rent ut sagt dålig. Jag har löst böckerna och jag måste också ställa mig frågan om hur Paolini kunnat gå med på att den här filmen ska få visas. Alldelles för mycket bortklippt, typ allt som var spännande och roligt i boken, för mycket platser som man aldrig fick se, en del händelser inträffade på helt fel platser i filmen samt att en del saker som man inte ska får veta förrän i den andra boken dök upp direkt. (T.ex. att Arya var prinsessa, vilket man inte får veta förrän i mitten av Den Äldste. Ja, film-teamet hade verkligen så btåttom att de ljög om Eragon's ålder när man i mfilmen får veta att han är 17 år medan han är 15 i böckerna. Känns nästan som att teamet gjorde denna film så snabbt som möjligt för att de av någon konstig anledning hade bråttom. Jag vill inte ens tänka på hur dålig tvåan kommer att bli. Filmen får en svag 2/5 av mig, hade den varit någon timme längre hade den blivit bättre. Redigerat 19 December 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.