maaakus Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Behöver hjälp med att få reda på hur man ser sin statiska ip direkt i datorn!?!? :( Nån som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 http://www.whatsmyip.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Beldur Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Är inte så bra på sånt här men http://www.ipchicken.com/ kanske kan hjälpa dig ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 26 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 De länkarna talar bara om vad min vanliga ip är! Det jag vill ha reda på är vad min statiska ip är! (static ip) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Goggle is your friend! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 26 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Goggle is your friend! ja, det är den, har letat där men har inte hittat nåt som kan säga mig det! :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 gå in i kommandotolken och skriva /ipconfig ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Potatisbil Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 gå in i kommandotolken och skriva /ipconfig ? Utan "/" :) //potatisbil Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Goggle is your friend! Kan det vara för att en statisk IP är en ip som inte ändras? Du kanske menar din interna IP till din egna dator, isf får du in i startmenyn > kör > cmd och skriver 'ipconfig'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 26 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Goggle is your friend! jag har igentligen inte så stor koll på vad "static ip" är men jag måste ta reda på det om jag ska kunna öppna portar i routern, i vilket fall som helst när jag skriver "ipconfig" där så kommer det upp ip adress, nätmask och standard gateway, men problemet är att den statistiska ipn inte ska innehålla några punkter om jag fattat det rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 om du ska öppna en port i routern så tar du ip adressen. det funkar(allafall för mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 26 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 om du ska öppna en port i routern så tar du ip adressen. det funkar(allafall för mig) men när jag ska öppna en port i routern med hjälp av portforward står det att jag ska fylla i min "static ip" och där kan man inte använda punkter! kolla här: http://www.portforward.com/english/routers...ySQL_Server.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.