Hoppa till innehåll

Warlock


Addeboi
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har en warlock på lvl 24, själv upplever jag den bra men vissa sägar att locks e typ den sämsta, så nu vill jag veta är den bra och vad är den bra på skriv gärna mkt bra om de passar

 

Enligt dem flesta så tycker folk att warlock är bäst på PvP. Bra vid gruppspel och det är flera grupper/raids som vill ha dem med sig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Warlock är just nu spelets farligaste PvP klass (tillsammans med Hunter) och har många roller i raids.

Warlocks kan göra Healthstones och dela ut till folk, göra en Soulstone och placera på en person i gruppen så att han återupplivas efter döden, summona folk till sig med hjälp av två andra, tanka(!) med Demonology spec och bra gear, med mera.

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Warlock är just nu spelets farligaste PvP klass (tillsammans med Hunter) och har många roller i raids.

Warlocks kan göra Healthstones och dela ut till folk, göra en Soulstone och placera på en person i gruppen så att han återupplivas efter döden, summona folk till sig med hjälp av två andra, tanka(!) med Demonology spec och bra gear, med mera.

 

Igentligen så är det typ Fel Guard som har gjort att warlocks är farliga :P Dem tål otroligt mycket och har bra dps.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå, destruction ger dig mycket skada med Fire spells (och Ruin gör så att alla critts skadar 100% mer), och Shadowfury är riktigt bra.

Fast för leveling föreslår jag Affliction, då behöver du inte dricka mellan fighter, och på 40 får du Dark Pact som drainar mana från din pet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Warlocks är bra på både PVE och PVP (beroende på talent specc). Destruction och demonology är mer för PVP än PVE (Player versus environment) och affliction är mer PVE solo. :)

Så som warlocks är nu så är de knappast dåliga...

 

 

//potatisbil

Redigerat av Potatisbil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...