Hoppa till innehåll

Hårddisk

Gäst trunks_

Rekommendera inlägg

Gäst trunks_
Skrivet

Jag har köpt en hårddisk begagnad som är 80 GB.. Samsung.. men den i datorn har den bara 31GB .. man kan inte ha mer..

nu har jag två hårddiskar en i datorn som Vanligt och en ny i datorn.

1: Kan man ha 3 hårddiskar?

2: denna hårddisken jag ahde tänkt köpa

(länk:http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h00005xpvgBE6?ProductID=wdfD4QFHFtkAAAEOhHVCGhkL&CatalogCategoryID=c__D4QFHZm0AAAEOHXFZtSxe )

asså är de en sån hårddisk som man ansluter via en USB sladd som en mp3 eller måste man koppla o gräja som dem gamle hårddiskarna inne i datorn??

3: måste man installera elelr vad ska man göra efter man anslutit hårddisken?`

snälla svara alla frågorna de vorre ass shyst jag e typ dum på sånt hära.. tack så länge =) :medieval:

Skrivet

Ja, man kan ha 3 hårddiskar har själv 4 stycken.

Den hårddisken som du länka till en en externa hårddisk (en sån som man ansluter via en USB sladd som man får med), men jag tycker att det är bättre att köpa över internet eftersom att det blir billigare och man kan få en bättre sak då.

Nej, man brukar inte installera hårddiskar om de är interna. Om man köpre en extern så kanske man måste installera beror helt på vad som står i manualen, men oftast så hittar datorn den helt själv om du har Windows XP.

Gäst trunks_
Skrivet

Den dära hårdisken jag länka e de direkt att ansluta till datorn via usb och låta dens tå utanför datorn typ ??

men jag ska ah den till vilket pris igentligen behöver jag bara typ 80 gb men de räcker nog med 160 gb . :kung:

så om denna inte är intern hur installerar man med cd elelr e de svårt??

Skrivet

Den hårddisken som du länka till är bara att ansluta till datorn och ja den står då utanför datorn och jag vet inte om du behöver installera just den hårddisken eftersom att jag inte har den, men det brukar inte vara svårt om man måste det.

Gäst trunks_
Skrivet

Den hårddisken som du länka till är bara att ansluta till datorn och ja den står då utanför datorn och jag vet inte om du behöver installera just den hårddisken eftersom att jag inte har den, men det brukar inte vara svårt om man måste det.

sista frågan .. när jag installerar e de en sån vanlig setup typ med cd:n här i datorn eller är de så att man startar omd atorn sen går in på nån knapp så allt blir blått elelr nått sånt :P ???

Gäst trunks_
Skrivet

om du behöver insatallera så är det bara med en cd, men det ska nog gå bra för allt står med i manualen som du får med om du köper =)

aki THX .. :kung: :cool:

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...