Hoppa till innehåll

Frågor Om Nds

cola

Rekommendera inlägg

jag funderar på att köpa ett nds lite och jag har några frågor ;)

1. hur lång bateritid har det

2. hur stor plats tar en rom

3. vilket kort borde jag ha om jag ska flasha det och hur gör man

4. vad är bra/dåligt

5.vilka spel borde jag ha

tack i förskott

Redigerat av cola
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst schneak

1. det beror på hur länge du spelar

2. det står på burken

3. visit kortet till grundaren på PSXCARE

4. inget är bra/dåligt, det är bra eller så är det dåligt...

5. dom du gillar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

4. vad är bra/dåligt

tack i förskott

1. Beror på ljusstyrkan, lägsta kan klara 15 timmar+ och högsta runt 7-8 timmar.

2. Menar du spelet? DS-spelet är inte stor.

3. Vet ej.

4. Bra: Ljusstyrkan, batteritiden, skärmarna

Dåligt: I vissa spel blir händerna helt slut då man måste hålla på något skum sätt -.-

5. MPH, FF III, Castlevania DoS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4. vad är bra/dåligt

tack i förskott

1. Det beror på hur hur läng edu laddar, laddar du fullt så kan du spela typ 4-5 timmar

2. ??

3. ??

4. Det är lite svårt att formulera den frågan :unsure: men man ska ju va allmänt försiktig med DS. Tänk på att DS/sladdar inte får komma i kontakt med vatten

5. Mario-spel som New super mario bros/Super mario 64 DS m.m är väl alltid bra, sen är väl MetroidPrideHunters (hur de nu stavas) ganska populärt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bara instämma med föregående skribenter. På din fråga om batteritiden så är den helt och hållet beroende på; 1. hur mycket du spelar 2. Vilken ljusstyrka skärmen är inställd på 3. Batteriet 4. Laddingen.

Jag är själv ägare till både Ds och Ds-lite black. Liten är överlägset mycket bättre än föregångaren, men ett minus med liten är att om man spelar Advance spel så är den mycket svårspelad, men det är ju än smakfråga. jag laddar min lite typ var annan-var tredje, och ibland en gång i veckan. Vet du inte hur man ställer in ljusstyrkan så är det en baggis. Man startar upp den som vanligt, utan något spel insatt, och sår då fram startsärmen, sedna går man in i menyn(egentligen så tror jag att det räcker med att man väljer select så ändras ljusstyrkan i 4 lägen). Nederst på startskärmen ser du en liten symbol på dels vänster och höger sida, välj den på vänster sida (en liten grå fyrkant eller sol). Svaret på din fråga om hur stora minnsekorten är så är de exakt lika stora som på Ds, fast hela konsollen är typ 1/3 mindre. Vilka spel så är det helt och hållet en smakfråga, själv föredrar jag att spela Mario, mariokart, tetris, sonic, gta, meteroid mfl.

Beträffande återförsäljare så skulle jag rekommendera; Elgiganten, onoff, siba, expert, eller någon av de större hemelektronikkedjorna. Fast prismässigt så tror jag att giganten är billigast.

Hoppas att det hela har klarnat för dig nue.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...