Gäst a_mi_r Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 Hej alla som kan något om cs. snälla hjälp mig Jag köpte counter strike:source igår. Jag har installerat spelet, steam, fått en acaount och allt sådant jag loggar till och med in i steam. men sen när jag vill sarta spelet genom att gå in på någon server eller liknande, kommer upp en varning: "Unknown video card" "your video card does not apear in our database........" "Your Driver details "Windows version : Windows XP" "description: Mobile Intel® 945GM Express chipset." "Version: 6.14.10.4543" Ja och sen står det "continue anyway" när jag trycker på det så börjar spelet komma upp men innan spelet ens startar så blir skärmen helt svart och jag kan inte göra ett piss åt det. Spelet har kostat mig 300 spen och jag känner mig blåst. Jag har 128mb i grafik 512 RAM Skuller vara jätte tacksam om jag fick åtminstone ett svar. tack
Aegzor Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 Jag har kört Source på 64mb, det laggade mycket men det gick att spela ändå, så det borde åtminstone gå att starta tycker jag.
Vitdom Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 (redigerat) Här är iallafal minimum system requirements: Prossesor: 1,2Ghz Ram: 256Mb -om man har mindre måste du ha alla grafikinställningar på lägsta! DirectX version 7 compatibelt grafikkort -Grafik kortet måste ha det.. det räcker inte med att datorn har det. Windows 2000/XP/ME/98 -kan också vara linux har du inte detta så förstår jag varför det inte fungerar.. Redigerat 29 December 2006 av Vitdom
Gäst a_mi_r Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 Här är iallafal minimum system requirements: Prossesor: 1,2Ghz Ram: 256Mb -om man har mindre måste du ha alla grafikinställningar på lägsta! DirectX version 7 compatibelt grafikkort -Grafik kortet måste ha det.. det räcker inte med att datorn har det. Windows 2000/XP/ME/98 -kan också vara linux har du inte detta så förstår jag varför det inte fungerar.. a jag har allt detta men vad menar du med directX verssion 7 COMPATIBELT grafikkort? Jag har version 9 som ingick med spelet! tack Och här är information om mit system! och bildskärm
Aegzor Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 Tror du behöver uppdatera drivrutinerna...
Gäst a_mi_r Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 Tror du behöver uppdatera drivrutinerna... Hur då? snälla hjälp mig ja e nybörjare fattar noll!
Gäst PoisoN Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 Det är inegretat kort, som är gjort a Inte, dvs, det är inbyggt i moderkortet. Det finns inga drivrutiner till den. Köp ett nytt grafikkort. När köpte du din dator?
Gäst a_mi_r Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 Det är inegretat kort, som är gjort a Inte, dvs, det är inbyggt i moderkortet. Det finns inga drivrutiner till den. Köp ett nytt grafikkort. När köpte du din dator? för typ 6 månader sen. Bärbar
Gäst PoisoN Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 Japp, billiga bärbara har intergrerade kort. Jag vet inget om hur man sätter in kort i bärbar, men köp ett nytt grafikkort om du vill att CSS ska funka.
Gäst a_mi_r Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 Japp, billiga bärbara har intergrerade kort. Jag vet inget om hur man sätter in kort i bärbar, men köp ett nytt grafikkort om du vill att CSS ska funka. vet nte heller vilka grafikkort man ska köpa till bärbar. :S
Gäst PoisoN Skrivet 29 December 2006 Rapport Skrivet 29 December 2006 typ ATI Radeons Mobility kort.. Men alla finkar inte, kolla om du har AGP, PCI eller PCI-Express bustypes.
Rekommendera inlägg