Gäst Youx Skrivet 30 December 2006 Rapport Skrivet 30 December 2006 Jag skulle vilja spara mina lösenord på datorn men om nån tar sej in i datorn så kan ju dom lätt öppna filen & gå in på alla min saker. kan man typ inte sätta ett lösenorn på den filen? så får man försöka komma ihåg det lösenordet! Citera
KalphiteQ Skrivet 30 December 2006 Rapport Skrivet 30 December 2006 googla :) annars så kan du göra filen dold kanske :P Citera
Gäst Helgon Skrivet 30 December 2006 Rapport Skrivet 30 December 2006 (redigerat) Skrivskydda? Eller om du inte har några med HTML/andra kodspråkskunskaper i familjen så kan du göra följande. (obs, detta är skitkrångligt) 1. Skapa runt tio mappar med namnet X, Z, eller valfritt. 2. Mapparna ska ligga i varandra t.ex. X ligger i Z och Y ligger i X. Så att det fortsätter. Tillslut ska mappen 'password' läggas in där .htm/.html-filen ska ligga. 3. Använd det simpla & enkla microsoft front page och skapa en ny sida. Där skriver du in alla dina lösenord osv. sen sparar du filen som 'valfritt' med .htm/.html-ändelse. 4. Så! Nu har du en HTML-fil i ett hav av mappar, grattis.. nu är det inte bara svårt utan jobbigt att komma åt dina lösenord. Det blir dessutom svårt att lista ut browseradressen, där HTML-filen browsas i webbläsaren. Redigerat 30 December 2006 av Helgon Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.