Hoppa till innehåll

Skydda Lösenord?

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag skulle vilja spara mina lösenord på datorn men om nån tar sej in i datorn så kan ju dom lätt öppna filen & gå in på alla min saker.

kan man typ inte sätta ett lösenorn på den filen? så får man försöka komma ihåg det lösenordet!

Skrivet (redigerat)

Skrivskydda? Eller om du inte har några med HTML/andra kodspråkskunskaper i familjen så kan du göra följande.

(obs, detta är skitkrångligt)

1. Skapa runt tio mappar med namnet X, Z, eller valfritt.

2. Mapparna ska ligga i varandra t.ex. X ligger i Z och Y ligger i X. Så att det fortsätter. Tillslut ska mappen 'password' läggas in där .htm/.html-filen ska ligga.

3. Använd det simpla & enkla microsoft front page och skapa en ny sida. Där skriver du in alla dina lösenord osv. sen sparar du filen som 'valfritt' med .htm/.html-ändelse.

4. Så! Nu har du en HTML-fil i ett hav av mappar, grattis.. nu är det inte bara svårt utan jobbigt att komma åt dina lösenord. Det blir dessutom svårt att lista ut browseradressen, där HTML-filen browsas i webbläsaren.

Redigerat av Helgon

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...