Hoppa till innehåll

Eragon.

Crys

Rekommendera inlägg

• Svar 68
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

• 4 veckor senare...

Böckerna är väldigt bra, men jag tycker filmen också är bra med tanke på hur mycket boken innehåller. Följde filmen boken för mycket skulle den bli flera timmar lång. Jag är enn inbiten fantasyälskare, men jag accepterar ändringarna, dels på grund av regissörens budget. De hade inte särskilt mycket pengar när de gjorde den här filmen, vilket de ofta säger på bakom kulisserna-materialet. Men hur ska de tjäna ihop till räckligt med pengar för att göra nästa film bättre, om ingen är beredd att ge den en chans? Många som jag känner "har hört av en kompis att den är dålig", så intäkterna blir inget vidare. Det är en jättebra film för en så tjock bok. De har hoppat över en del som har betydelse senare men jag tror ändå de behöll det viktigaste, eftersom Christoffer Paolini faktiskt berättade hela handlingen i alla böckerna för manusförfattaren så att han skulle ta med allt viktigt. Det välsignade barnet, Elva, spelar inte särskilt stor roll i andra boken, även om rollen hon har är viktig. Men en sak jag tänker på är att Eragon verkar intresserad av Arya (vilket delvis stämmer med boken), men att Arya skulle hysa samma känslor blir jag inte klok på. Det spelar en viktig roll i andra boken att hon INTE gör det. Men varför klaga? Bra film. :D

Se onr sverdar sitja hvass

Redigerat av Kristoffer Kenobi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...