Hoppa till innehåll

Hur Får Man Igång Psp Nätet?


Dream
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag undrar hur man får igång intenet till psp...jag har tdc med modem men den har en antenn(jag tror det e till trållöst nätverk) så jag testade med att scanna intenet connection med psp och fick 100% signal men sen när jag går i i nån hemsida så kommer bara texten"finding ip" nåt liknande och sen så "time out occuer error" . vad e felet? e det för jag ej har en i.p? eller för att det inte e en trådlöst nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla först om du har två stycken små datorer i aktivitetsfältet i datorn. Om du har det så underlättar det väldigtmycket om du inte har det läs lite längre ner. Högerklicka på datorerna och ta öppna nätverksinställningar. Dubbelklicka på din anslutning och välj support i flikarna där uppe. Skriv ner alla siffrorna och namn du ser. Nu sätter du på din psp och tar rss feed. Istället för att söka tar du nu manual och skriver in dina inställningar. Spara och gå in ¨på internet! :)

 

 

Om du inte har Bilden på datorerna iaktivitetsfältet så går du in på kontrollpanelen, där tar du Nätverksanslutningar och dubbelklickar på din anslutning. Sen tar du egenskaper och kryssar i rutan där det står " Visa ikon i minyatir fältet när jag är ansluten" DONE!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Lösenordet för att komma åt en router...

 

Sen har ingen aning om hur du kör trådlöst via modemet

Redigerat av Bf2-nörden-Niclas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fyllde i allt förutom second dns för jag vet ej vad det e och sen så save.

Men nu när jag går in i intenet så står det Communication with the server failed A DNS error has occured(8041040f)!

VAD SKA JAG GÖRA!!!??

Deseperat för intenet i psp!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när jag hade firmware versionen 2.71 fungerade mitt nätverk perfekt på psp:n

men sen när jag uppgradera till 3.03 så funkade det inte

 

sen kanske nätverket har en wep,wpa nyckel som du måste skriva in också

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fyllde i allt förutom second dns för jag vet ej vad det e och sen så save.

Men nu när jag går in i intenet så står det Communication with the server failed A DNS error has occured(8041040f)!

VAD SKA JAG GÖRA!!!??

Deseperat för intenet i psp!!

 

 

I second dns ska du skriva vad du har här

 

I

I

I

\/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...