Hoppa till innehåll

Politiken Just Nu?

Anorectic

Rekommendera inlägg

En fråga, vad väljer du?:

- Det snabbaste färdsättet eller det miljövänligaste färdsättet?

- Den godaste maten eller den miljövänligaste maten? (vid produktion av maten, framställningsmetoder etc)

- Den effektivaste energikällan eller den miljövänligaste energikällan.

I alla tre fallen skulle det inte ens slå mig tanken att välja för miljön. Miljö kanske är viktigt (även om vi i Sverige inte påverkar och borde sluta satsa på den) men det ska absolut inte prioriteras före något annat!

Beror på vad de miljövänliga alternativen innebär samt om de är bättre eller sämre än de icke-miljövänliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Godaste maten är väl bästa maten?

Snabbaste tåget är väl bästa tåget?

Effektivaste energikällan är väl den bästa?

Bara jag som ser det som en självklarhet?

Guggo, matexemplet kanske var dåligt men jag värderar mat följande:

1. Smaken, 2. Priset, 3. Utseendet, 4. hmm. något annat och 5. Sist miljövänligheten.

Varför? Dels för att på ett sätt "protestera" mot miljöpropagandan som är idag och för att jag anser att "miljömat" är dålig mat på flera sätt, har käkat en del miljömärkt, smakar inte lika bra som vanligt med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Jag vill påstå det motsatta; t.ex. kaffet som serverades i Grünewaldsalen i Konserthuset var rättvisemärkt och KRAV-märkt och jag måste säga att det är det godaste kaffet mina smaklökar någonsin kommit i kontakt med. Dessutom smakar ekologisk mat i allmänhet bättre och är bättre för hälsan. Till på köpet får man gott samvete. Hur skulle man kunna låta bli?

Angående tåg; de snabbaste tågen går på el, vilket är det miljövänligaste sättet som finns för tågtransporter.

Det effektivaste sättet att stävja överbefolkningen är att begå massmord, eller hur? Den effektivaste≠alltid den bästa. Vad har vi för nytta av effektivitet? Pengar och vunnen tid följer inte med i graven. Ett gott samvete och upplevelser lever vidare i det undermedvetna i vårt nästa liv. Dessutom sprider goda handlingar glädje i omgivningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...