Hoppa till innehåll

Wii Sensor Bar?


JanazTheOne
 Dela

Rekommendera inlägg

FEL!

Sensorbaren är en sak som man egentligen inte behöver. Det enda den gör är att skicka ut infraröda signaler så att Wii-motens gyro har någonting att orientera sig mot. Min kompis sa att man kunde köra med ett par levande ljus, och jag täntke att det kan väl aldrig funka. Men jag prövade och lyckades.

Så sensorbaren är egentligen bara en ljuskälla som skickar ut infraröda signaler, den tar inte emot några signaler själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FEL!

Sensorbaren är en sak som man egentligen inte behöver. Det enda den gör är att skicka ut infraröda signaler så att Wii-motens gyro har någonting att orientera sig mot. Min kompis sa att man kunde köra med ett par levande ljus, och jag täntke att det kan väl aldrig funka. Men jag prövade och lyckades.

Så sensorbaren är egentligen bara en ljuskälla som skickar ut infraröda signaler, den tar inte emot några signaler själv.

 

Fel och fel...

Man måste ju inte använda den, men Janaz frågade faktiskt vad den var till för ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då sa du ändå fel för det är Wii remoten som tar emot signalerna från sensorn och inte tvärtom... Det är föresten pointern och inte gyron det handlar om...

Iallafall så får vi med den eftersom utan den hade vi varit tvungna att komma på att man skulle använda värmeljus vilket hade varit ganska onöidgt... så den behövs!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...