💬
Logga in
Fuska.se

Nationella Proven I Nian

21 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

ganska talande överskrift, fuskade du på np i nian, jag skriver nian för att jag tvivlar på att man fuskade i femman eller ngt.

och btw, om de e nån som har fått tag i matte np eller kommer få de så meddela gärna mig :), skulle behöva det lite innan för mitt G ;)

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

ganska talande överskrift, fuskade du på np i nian, jag skriver nian för att jag tvivlar på att man fuskade i femman eller ngt.

och btw, om de e nån som har fått tag i matte np eller kommer få de så meddela gärna mig :), skulle behöva det lite innan för mitt G ;)

Ja, har man fuskat på NP?

Låt mig bara säga att man har kontakter som alltid har proven innan :P

Nivå 4 · Lärling

Det är så klart att man fuskar, jag har rätt så många knep.

Och ganska vimsiga lärare, så det blir alldrig nå problem..

↗ till inlägget

Det är så klart att man fuskar, jag har rätt så många knep.

Och ganska vimsiga lärare, så det blir alldrig nå problem..

asso att fusska e riktit l33t asso, det jorde ja i tvåan!!
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nej, jag fuskade inte.

Fattar inte varför man ska fuska under nationella proven.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Varför just fuska på NP när man kan göra det på alla andra prov typ :D

Jag har ju brorsor som har gjort NP i nian, så jag får hjälp av dom sen :D

Hellre skolka från provet än att fuska..

14 Feb 2007
Nivå 5 · Fuskare

jag fuska i 5:an och 4:an :meddum:

När jag gjorde NP (cirkus ett år sen) så såg jag proven o vad man skulle göra dagen innan men det hjälpte inte så mycket så jag vill inte kalla det att fuska.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Går det ens att fuska? (Jag gjorde det inte iaf)

Nivå 3 · Lärling

Nej jag har inte behövt en så länge ^^, men man skulle ju verkligen behöva alla svaren till alla matte-delar.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag fick alldrig veta hur många rätt jag fick, eller vilka tal jag hade fel på...

Det spelar ingen roll om man fuskar på NP, eller inte. NP kan höja betygen, men inte sänka.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Va? Joo... I fall nån har MVG och sen så får alla fel på provet, då borde ju betygen sänkas lite iaf...

↗ till inlägget

Va? Joo... I fall nån har MVG och sen så får alla fel på provet, då borde ju betygen sänkas lite iaf...

Nej, vad jag hört kan NP höja men inte sänka. Och hur stor chans är det att någon med MVG-svenska får IG nationella?

Fuskainte, man bara förstör för sig själv.

17 Feb 2007

Haha! :D

Nej , jag tänker dock inte fuska..

18 Feb 2007
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Fuskainte, man bara förstör för sig själv.

du tänker nog på fel sorts fusk min lille vän. :rolleyes:

och nej, jag fuskade inte :ng:

19 Feb 2007
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #19
↗ till inlägget

Det spelar ingen roll om man fuskar på NP, eller inte. NP kan höja betygen, men inte sänka.

klart de kan sänka, om en elev med mvg i matte får g på båda delarna kan han lätt säknas till vg om inte G !

24 Feb 2007
Nivå 1 · Novis

Då nationella proven var igång så pratade jag med min svenska lärare och han sade till oss i klassen om att provet redan fanns ute på nätet. Han bara garva. Och visst f*n ville jag se om det var sant att provet hade kommit ut dagen innan.

Dock så fuskade jag inte. :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in